Elul 10
“Ne mutlu Seni unutmayan ve oğlu Senin için çabalayan adama” (Roş Aşana duası için bir ek). Kişi beyazlık yoluyla ilerlediğinde, kendisine bahşedilen her şeyin sadece siyahlık anlayışını üstlendiği için olduğunu daima hatırlamalıdır. Ve her şey kendisine ifşa olduğu için, halen inançla çalışması gereken herhangi bir yer görmese de, “ve herkes O’nun inancın Tanrısı olduğuna inansın” yoluyla tam olarak “Sen” de çaba göstermelidir. Her şeye rağmen, inanç yoluyla inanmak için daha fazla yer olduğuna mantık ötesinde inanmalıdır.
“Ve İsrail bu muazzam çalışmayı gördü… ve Efendi’ye inandı.” ifadesinin anlamı budur. Böylece, her ne kadar görmek anlamına gelen “görme” anlayışıyla ödüllendirilmiş olsalar da, yine de inanç yoluyla inanma gücüne sahip oldular.
Ve bu büyük bir çaba gerektirir; aksi takdirde kişi Libni ve Şimei gibi derecesini kaybeder. Bu demektir ki, eğer böyle değilse, kişi Tora ve Mitzvot’u tam olarak beyazlık zamanında dinleyebilir; bu bir koşul gibidir. Ancak kişi koşulsuz olarak dinlemelidir. Bu nedenle, beyazlık zamanında, siyahlığı lekelememek için dikkatli olunmalıdır.