Not 478
Korah’ın günahının ne olduğunu anlamalıyız. Nihayetinde, bilgelerimiz onun zeki olduğunu söylemiştir.
Korah, Yaradan’a karşı günah işlemedi. Aksine, “Tüm topluluğun hepsi kutsaldır” dedi ve Musa hakkında söylediği tek şey, Musa’nın Yaradan’dan değil, kendi kalbinden uydurduğunu söylemesiydi. Eğer bunun Yaradan’dan geldiğinden emin olsaydı, itiraz etmezdi.
Öyleyse, neden bu kadar ağır bir cezayı hak etti ki, yeryüzü ağzını açtığında ve o canlı olarak Şeol’e indiğinde, cezanın doğaya aykırı olduğu noktaya kadar, özellikle onun için özel bir ceza yaratmak zorunda kaldılar?
Bilindiği üzere, Yaradan göze gözle karşılık verir. Günah, sadık çoban Musa’ya karşı olduğundan ve bu nitelik aşağı olandan geldiğinden, zira inanç yani gizlilik aşağı olandan gelir – sadece ifşa üst olandan gelir – Musa, bize mantık ötesi olan inanç yollarında yürümemiz gerektiğini göstermek istediğinde, Korah buna razı olmadı, bu nedenle Musa mantık ötesi olan bir cezayı, yeni bir yaratılışı, doğal olmayan bir şeyi yaymak zorunda kaldı.
Bu, herkesin, cezanın kendilerine başka bir günah yüzünden değil, özellikle mantık ötesi gitmeyi istememek günahından dolayı geldiğini bilmesi içindi. Yeni ceza göze göz olarak gelir, ayetin de dediği gibi, “çünkü o, kalbinden değil, sadece Yaradan’ın ağzından uydurmuştur.”