e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Şamati (Duydum) Makaleleri

97- Ahır ve Şaraphane Atıkları

Duydum Goren [ahır], bir kişi Yaradan’la Gronot [boğazlar] (Ger’onot [eksiklikler]) hissettiğinde, iyi işlerin azalması anlamına gelir. Dolayısıyla, iyi eylemleri azaltır. Daha sonra, “Ve Efendi’nin adını lekeleyen” Yekev [şaraphane] durumuna gelir. Sukot sevinç olarak kabul edilir, günahlar kişi için erdemler haline geldiğinde, sevgiden tövbe demek olan “Gevurot’un sevinci” olarak

94. Ve Ruhlarınızı Koruyacaksınız

1945 yılında duydum “Ve ruhlarınızı koruyacaksınız” ayetinde, koruma esas olarak manevi ruhu ifade eder. Bununla birlikte, kişi Tora’nın emirleri olmasa bile maddesel ruhunu korur. Bunun nedeni, Mitzva [emir] kuralının öncelikle açık olmasıdır, yani kişinin Mitzva olmasaydı yapmayacağı bir şeyi, Mitzva amacıyla yaptığı açıktır. Bunu yerine getirmesinin sebebi, bunun

95. Sünnet Derisinin Kaldırılması Üzerine

1943’te Kudüs’te bir sünnet yemeğinde duydum Malhut kendi içinde “alt Hohma” olarak adlandırılır ve Yesod ile bağlantısı açısından “inanç” olarak adlandırılır. Yesod’un üzerinde bir sünnet derisi vardır. Onun görevi Malhut’u Yesod’dan ayırmak ve onun Yesod’a bağlanmasına izin vermemektir. Sünnet derisinin gücü, inancı toz gibi göstermesindedir. Şehina’nın [Kutsallık] tozun

96. Çalışmada Ahır ve Şaraphane Atıkları Nedir?

Sukot arifesinde, Sukah’ın içinde duydum, 1942 Ahır, Goren [ahır], yani çalışmada kişinin Ger [yabancı/dönüşmemiş] durumunda olduğunu hissettiğinde, “gizli ve kirlenmemiş” anlamında, erkek Dinim ‘dir [yargılar]. Şaraphane, “gizli ve kirlenmiş” anlamında dişi Dinim’dir. Yekev [şaraphane] Nekev [delik, boşluk] olarak kabul edilir. Ve iki çeşit Sukot vardır: 1) ihtişam bulutları

197- Kitap, Yazar ve Hikâye

1938 Yılı İçinde Duydum Kitap, yazar ve hikâye. Kitap, yaratılıştan öncesi olarak kabul edilir. Yazar, kitabın sahibidir. Yazar, bir hikâye formunu alacak olan kitap ve yazarın bir birleşimidir, bu şudur, Tora, Tora’yı veren birdir.

183- Mesih’i Fark Etmek

Duydum Mesih oğlu Yusuf ve Mesih oğlu Davut farkındalıkları vardır ve her ikisi birleşmelidir. Ve ondan sonra onların içinde gerçek bir bütünlük olacak.

182- Musa ve Süleyman

Duydum, 10 Mayıs 1951 Musa ve Süleyman, Panim (yüz) ve Ahorayim (arka) olarak kabul edilir. Musa hakkında : “Ve sen benim arkamı göreceksin,” diye yazılmıştır. Ancak Süleyman, Panim olarak kabul edilir. Ve yalnız Süleyman Musa’nın Ahorim’ini kullandı ve Şlomo’nun (Süleyman) harfleri ile LeMoşe’nin (Musa’nın) harflerinin aynı olmasının nedeni

181- Onur

25 Nisan, 1 Mayıs 1951 tarihinde duydum   Onur, bedeni durduran bir şeydir ve bu ölçüde ruha zarar verir. Bu nedenle, meşhur olan ve saygı gören tüm erdemliler için bu bir cezaydı. Ama yüce erdemliler, Yaradan onların erdemli olarak ünlenerek kaybetmelerini istemediğinde, ruhlarına zarar vermemek için onları onurlandırılmaktan

176- Havdala Sonrası Konyak İçerken

Yom Kipur’dan Sonra Duydum, 21 Eylül 1950 “Ve onun kutsallıktan gelip ortaya çıktığı gün, iyi bir gün olacak.” Kutsallık, bilgelik ve yargı (Dinim) korkusunun olduğu yer sol çizgi olarak kabul edilir. Dolayısıyla orada iyi bir gün için yer yoktur. Ancak “bilgelik” ve “sol çizgi” olarak adlandırılan, “kutsallıktan gelip

173- Neden Lehaym Diyoruz

Şabat Yemeği Sırasında Duydum, 7 Mayıs 1949 Şarap içtiğimiz sırada Lehaym (kadeh kaldırırken “hayata”) denmesi hakkında şöyle dedi: Bilgelerimizin söylediği üzere, “Şarap ve hayat bilgelere ve onların öğrencilerine göredir.” Bu kafa karıştırıcıdır: neden özellikle bilgelerimize göredir? Neden eğitimsizlere göre değildir? Lehaym denmesinde konu; daha yüksek bir hayatı ima

208. Emek

Duydum Kişinin gösterdiği tüm çabalar, adanmışlığa ulaşmak için yapılan hazırlıklardan başka bir şey değildir. Dolayısıyla, kişi adanmışlığa alışmalıdır, zira adanmışlık olmadan hiçbir dereceye ulaşılamaz, çünkü bu, kişiyi tüm derecelerle ödüllendirmeye layık kılan tek araçtır.

220. Izdırap

Duydum  Kişinin hissettiği sert acılar yalnızca canlılığın yokluğundan kaynaklanır. Peki ama kişi ne yapabilir? Canlılığı almak kişinin gücü dahilinde değildir. Böyle bir zamanda kişi bıkkınlık durumuna gelir. Ve özellikle böyle bir zamanda kişinin büyük bir güçlenmeye ihtiyacı vardır, ama siz almıyorsunuz.  

216- Sağ Ve Sol

Tevet 6’da duydum   “Sağ” ve “sol “un farkındalığı vardır. “Sağda” Hohma, Hesed, Netzah ve “solda” Bina, Gevura ve Hod vardır. Sağ ” İlahi Takdir” olarak kabul edilirken, “sol” “ödül ve ceza” olarak kabul edilir. Sağla çalışırken, her şeyin İlahi Takdir’de olduğunu söylemeliyiz ve o zaman kişi zaten

199- İsrail’in Her Adamına

Duydum, Inter 3   İsrail’in her adamın kalbinde basit inanç olarak kabul edilen içsel bir nokta vardır. Bu, Sina Dağı’nda duran atalarımızdan bize kalan bir mirastır. Ancak, Lo Lişma’nın [O’nun rızası için değil] türlü türlü kıyafetleri olan birçok Klipot [kabuk] ile kaplıdır ve bu Klipot kaldırılmalıdır. O zaman

188- Tüm Çalışma Sadece İki Yolun Olduğu Yerdedir -2

Şabat Beşalah’tan sonra Şevat 14’te duydum, 25 Ocak 1948   Bütün çalışma, gördüğümüz gibi, sadece iki yolun olduğu yerdedir, “Ve onların içinde yaşayacak ve onların içinde ölmeyecek.” Ve “öldürülecek ama ihlal edilmeyecek” ifadesi sadece üç Mitzvot [emir] için geçerlidir. Yine de ilk Hassidim’in [Mitzvot’u] yerine getirmek için hayatlarını

85- Çalışmada Narenciye Ağacının Meyvesi Nedir?

Sukot Inter 1, 27 Eylül 1942’de duydum Şöyle yazılmıştır: “İlk gün, narenciye ağacının meyvesini, hurma ağacının dallarını, kalın ağaçların dallarını, deredeki söğütleri götüreceksin” (Levililer 23:40). Ve “narenciye ağacının meyvesini” yorumlamalıyız: Ağaç erdemli kabul edilir, “tarla ağacı” olarak adlandırılır. “Meyve” ağacın neslidir, yani erdemli kişinin neslidir, ki bunlar ağacında

221. Çoklu Otorite

Duydum Bir Kli [kap] kendi otoritesinden ancak başka bir şeyle doldurulduğunda çıkar. Ama boş kalamaz.Bu nedenle, eğer o Sitra Ahra’nın [diğer tarafın] otoritesindeyse, elbette ki ondan çıkarılması gerekir. Bu yüzden, onu başka şeylerle doldurmaya çalışmak gerekir. Bu nedenle, zorunlu olan, onun sevgiyle doldurulmasıdır. Şöyle yazıldığı gibi: “Ve sonra

225. Kendini Yükseltmek

Duydum Kişi kendini çevresinin üzerine yükseltemez. Bu nedenle, kişi çevresinden beslenmelidir ve bunun için Tora’dan ve çok çalışmaktan başka bir yolu yoktur. Bu yüzden kişi kendisi için iyi bir çevre seçerse, çevresine göre şekillendiği için zamandan ve çabadan tasarruf eder.

87. Şabat Şekalim

Adar 26, 7 Mart 1948’de duydum Şabat Şekalim’de, Kiduş1 için içeri girdiğinde… “Polonya’daki Admorim [Rabbi’ler, cemaat önderleri] arasında bir gelenek vardı; tüm zengin adamlar, Şekalim [bölümü] Şabat’ında, kendi Rabbi’lerinden Şekalim [paralar] almak için Rabbi’lerinin yanına gelirlerdi,” dedi. Bunun, Şekalim olmadan Amalek’in silinemeyeceğini ima ettiğini söyledi. Çünkü kişi Şekalim’i

226- Yazılı Tora Ve Sözlü Tora

3 Mişpatim’de Duydum, 2 Şubat 1943, Tel-Aviv Yazılı Tora, yukarıdan bir uyandırılış olarak kabul edilir ve sözlü Tora, aşağıdan bir uyandırılış olarak kabul edilir. Ve birlikte “ altı yıl hizmet edecek; ve yedinci yılda özgür olacak” olarak kabul edilirler. Çalışmanın konusu, tam olarak direncin olduğu yerle ilgilidir ve

167- Ona Şabat Teşuvah Denmesinin Nedeni

Şabat Teşuvah’da Duydum, 9 Ekim 1948, Tel-Aviv Ona “Şabat Teşuvah” (tövbenin Şabatı) denmesinin nedeni şudur ki, (on pişmanlık gününün sonunda, Kefaret Günü’nde), biz “günah için” deriz. Ve “günah için” sınayan hiç kimse orada yerini bulmaz, en azından yüzde altmış ve yüzde kırk açıklanabilir ve mazur görülebilir, belki de

165- Elişa’nın Elijah’dan İsteğine Bir Açıklama

Duydum Elijah, ona sordu “Senin için ne yapmalıyım?” Ve o cevapladı “ruhunun iki kısmını” Ve o cevapladı “Sen zor bir şey istedin.” Burada olan şey, 248’in dikkatle incelenmesidir ve orada incelenmesi mümkün olmayan taştan kalbin bulunmasıdır. Ancak, 248 incelenirken, taştan kalp de incelenmektedir, onun kendisine dokunmak yasak olmasına

202- Ekmeğinizi Alnınızın Teriyle Yiyeceksiniz -2

Duydum    Işığın azaltılması onun ıslahıdır. Bu, çaba göstermeden hiçbir şeyin elde edilemeyeceği anlamına gelir. Işığın tamamını tam bir berraklıkla elde etmek mümkün olmadığından, ışığın azaltılması tavsiye edilir. Bu şekilde, daha aşağıda olanın sarf edebileceği az bir çabayla onu edinmesi mümkün olur. Bu, büyük bir binayı yerinden oynatmak

185- Eğitimsiz, Şabat’ın Korkusu Onun Üzerindedir

Duydum Bilgelerimiz “Eğitimsiz bir adam, Şabat’ın korkusu onun üzerindedir.” derler. Akıllı bir öğrenci Şabat olarak kabul edilir ve Şabat Gimar Tikun (son ıslah) olarak kabul edilir. Bu nedenle, Gimar Tikun’da olduğu gibi, Kelim (kaplar) ıslah olacaktır ve Üst Işıkla kıyafetlenmeye uygun olacaktır. Ayrıca, Şabat “son” olarak da kabul

79. Atzilut ve BYA

Tammuz 15, Pinhas 1, 18 Temmuz 1943’te duydum Haze’den yukarısı, yalnızca ihsan etme kapları olan Atzilut olarak kabul edilir. BYA, ihsan etmek için almak demektir; alt Hey’in Bina’nın bulunduğu yere yükselmesidir. Çünkü insan, almak için alma arzusuna batmıştır; bu yüzden kendisi için almadan hiçbir şey yapamaz. Bu nedenle

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
21 - 0,146