e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Şamati (Duydum) Makaleleri

201- Maneviyat ve Maddesellik

Hanuka 1, 18 Aralık 1938’de duydum   Neden hayati tehlikesi olan yerlerde bile maddiyat için bu kadar gayretle çalışan pek çok insan olduğunu görüyoruz da maneviyatta herkes ruhunu çok dikkatli bir şekilde inceliyor? Dahası, kişi yaptığı iş karşılığında kendisine büyük bir ödül verilmediği zaman bile maddesellik için çaba

189- Eylem Düşünceyi Etkiler

Duydum Tüm organlar tam hızla koordinasyon içinde çalıştığında ve maddi varlıklarını düşündüğünde kişinin coşkulu, keskin ve açık zihinli olmasındaki nedeni anlayın. Fakat ruhla ilgili konularda, ruhun ihtiyaçlarını ilgilendiren bir şeyle, kişi, bedeni ve tüm duyuları ağırlık içinde çalışırlar. Mesele şu ki, insanın aklı ve düşüncesi sadece insanın eylemlerinin

166- Edinimdeki Farkına Varış

Duydum İki farkına varış vardır: (1) Dünyaların yukarıdan aşağıya doğru ve (2) aşağıdan yukarıya doğru kademeli açılışı. İlk farkındalık “Yaradan yarattı ve gerçekleştirdi”. Bu, Yaradan’ın bize çalışma için bir yer hazırladığı anlamına gelir. İkinci farkındalık: Bizler aşağıdan yukarıya doğru uğraşmaya ve örtmeye başlayıncadır. Bununla birlikte, derecenin tamamlanmasına ulaşmadan

162- Tora’nın Bir Bölümünün Tamamlandıktan Sonra Söylediğimiz Hazak Hakkında

Tel-Aviv’de Şabat’ta bir Şaharit (sabah) yemeği sırasında duydum. Tora’nın bir bölümünün bitirilmesinden sonra söylediğimiz Hazak [Hazak’ın anlamı güçlü demektir ve Musa’nın 5 kitabından her biri bittiğinde söylenen bir şükran duasıdır], bu tamamlamanın bize tüm dereceleri tamamlamamız için güç vereceği anlamına gelir. Nasıl vücutta 248 organ ve 365 tendon

161- Tora’nın Verilmesine Dair – 2

Bir Şavuot yemeği sırasında duydum   Tora’nın Sina Dağı’nda verilmesi meselesi, Tora’nın o zaman verildiği ve şimdi verilmediği anlamına gelmez. Aksine, Tora’nın verilmesi ebedi bir şeydir – Yaradan her zaman verir. Ancak biz almaya uygun değiliz. Ama o zaman, Sina Dağı’nda, Tora’nın alıcıları bizlerdik. Ve o zaman sahip

159 – Ve O Günlerde Gerçekleşti

Duydum   “Ve Mısır’da geçen o günlerin ardından Mısır Kralı öldü; ve İsrail oğulları çalışmaktan dolayı inlediler, ve ağladılar, ve feryatları Tanrı’ya kadar yükseldi. Ve Tanrı onların iniltilerini işitti” (Mısır’dan Çıkış 2:23-4). Bu, dayanamayacakları kadar çok acı çektikleri anlamına gelir. Ve dualarıyla öyle yalvardılar ki, “feryatları Tanrı’ya yükseldi”.

231- Alma Kaplarının Saflığı

Tevet, Ocak 1928, Givat Şaul’da (Kudüs) duydum   Bedenin keyif aldığı her şeye karşı temkinli olmalıyız. Kişi bundan pişmanlık duymalıdır zira alma yoluyla Yaradan’dan uzaklaşır çünkü Yaradan Verendir ve eğer kişi bir alıcı olursa, böylece form eşitsizliğine girer. Maneviyatta, form eşitsizliği uzaklıktır ve bu durumda kişi Yaradan’la Dvekut’a

228- Etten Önce Balık

21 Şubat 1947’de duydum, Tiberya. Yemekte ilk önce balık yeme nedenimiz, balığın bedavaya, herhangi bir hazırlık gerektirmeden verilmesi yüzündendir. Bu nedenle, onun için herhangi bir hazırlığa ihtiyaç duyulmadığından, ilk başta yenir. Yazıldığı üzere; “Mısır’da bedavadan yemeğe alışmış olduğumuz, balığı hatırlarız”. Ve Zohar “Bedava” olmayı, Mitzvot’suz diye açıklar ve

223- Kıyafet, Çuval, Yalan, Badem

Duydum “Hiç kimse Kral’ın kapısından içeri çuval bezinden yapılan bir kıyafet ile giremez.” Bu şu anlama gelir; kişi kendisini uyandırdığında Yaradan’dan ne kadar uzakta, itaatsizlik, günah ve suç ile dolu olduğunu, Yaradan’a tutunamaz veya Yaradan’dan herhangi bir kurtuluş alamaz durumda olduğunu görür. Çünkü çuval bezinden bir kıyafeti vardır

218- Tora Ve Yaradan Birdir

Duydum “Tora ve Yaradan birdir.” Elbette çalışma sırasında onlar iki ayrı şeydir. Dahası, birbirleri ile çelişirler. Bunun nedeni, Yaradan’ın anlayışına gelmek Dvekut’tur (bir olmaktır) ve Dvekut O’na eşdeğer olmak ve gerçekten iptal olmak anlamına gelmektedir. (Ve kişi daima azıcık bir Dvekut’a sahip olduğu bir zamanın var olmuş olduğunu,

184- İnanç Ve Akıl Arasındaki Fark

Duydum, 14 Şubat 1949 İnanç ve akıl arasındaki fark. İnancın bir avantajı vardır, bedene daha yakın olduğu için bedeni akıldan daha fazla etkiler. İnanç Malhut olarak kabul edilir ve beden Malhut’la ilgilidir; dolayısıyla onu etkiler. Akıl ise, Üst Dokuz’a atfedilir ve bu nedenle bedeni etkin bir biçimde etkileyemez.

178- Adamın İçindeki Üç Ortak

Zohar’ın Dokuzuncu Bölümü’nün tamamlanmasının kutlandığı yemek sırasında duydum, 9 Mayıs 1951. İnsanın içindeki üç ortağa ilişkin: Yaradan, baba ve anne. Ve orada dördüncü bir ortak olduğunu söyledi: yeryüzü. Eğer kişi yeryüzünden besin almazsa devam edemez. Yeryüzü, genellikle HB TM olarak adlandırılan dört anlayışa sahip olduğu düşünülen, Malhut olarak

177- Kefaretler

Duydum “”Günahların kefareti” Hohma (bilgelik) Işığının görünmesi vasıtasıyla olur. İtiraf Hohma’nın çekilmesidir. Kişi ne kadar çok itiraf ederse, o kadar çok Hohma onun üzerinde görülür. Bunun hakkında: “ve o zaman, … Yakup’un günahları araştırılacak ve hiçbir şey bulunmayacak,” denmiştir. Bunun nedeni, tüm günahlar affedilmesi içindir; Hohma onun üzerine

170- Cebinde Büyük Bir Taş Bulundurmayacaksın

Duydum    “Cebinde büyük bir taş ve küçük bir taş bulundurmayacaksın.” Hatta [taş] “inanç” (tartılacak taşlar) olarak adlandırılır. Bu, mantık ötesi olan küçük olarak kabul edilir. Ama aynı zamanda “büyük bir taşım” var yani aklım var demelisiniz. Bu, yaptığınız şeyin dünyanın geri kalanı gibi olmadığı, sağlam bir temele

158- Pesah’da Birbirlerinin Evinde Yemek Yememenin Nedeni

Pesah’da Şaharit (sabah) yemeği sırasında duydum, 1948. Neden Kaşrut’un gerekçeleriyle birbirinin evinde yemek yememenin gelenek olduğunu ve neden bunun tüm yıl boyunca böyle olmadığını açıkladı. Ayrıca orada tamamen Koşer olduğunu bilinen biri bile olsa hatta kişinin kendi evindekilerden daha iyi bile olsa, gelenek yine de orada yemek yememektir.

157- Ben Uykudayım Ama Kalbim Uyanık

18 Nisan 1948’de duydum. Zohar’da (Paraşat Amor, 95a): “İsrail meclisi, “Orada, çocuklarımın şiddetle köleleştirildiği Mısır sürgününde, ben uyuyorum” dedi.” Mohin uyku halindeydi, ayette yazıldığı üzere, orada onların Tanrı´sı uyuyor. “Ama kalbim, sürgünde yok olmasınlar diye olanları korumak için uyanık.” Bu demektir ki, onlar Ahoraim’in Mohin’ini edindiklerinde, bu onların

156- Hayat Ağacından Almasın Diye

15 Şevat’ta duydum. “Elini uzatıp, yaşam ağacından alıp yemesin ve sonsuza dek yaşamasın diye.” Baal HaSulam belki de bunu Hazeh’den (göğüs) yukarı kabul edilen örtülü Hasadim’den (merhamet) alacağı şeklinde yorumladı. Bunun sebebi şudur, orada tam bir yeterlilik vardır ve dolayısıyla o, Hazeh’den aşağısı diye kabul edilen bilgi ağacının

152- Rüşvet Bilgenin Gözlerini Kör Eder

6 Ocak 1948’de duydum. “Rüşvet bilgenin gözlerini kör eder.” Eğer kişi bu çalışmayı ve şartlarını eleştirmeye başlarsa, iki nedenle, bu çalışmayı üstlenmesinin imkânsız hale gelmesi ihtimali ile karşılaşır: 1. Çalışmanın ödülü yüzde yüz garanti altında değildir. Halen ödül almış olan birini görmüyordur ve bu çalışmanın yükünü omuzlamış ve

238- Ne Mutlu Seni Unutmayan Ve Oğlu Senin İçin Çabalayan Adama

Elul 10   “Ne mutlu Seni unutmayan ve oğlu Senin için çabalayan adama” (Roş Aşana duası için bir ek). Kişi beyazlık yoluyla ilerlediğinde, kendisine bahşedilen her şeyin sadece siyahlık anlayışını üstlendiği için olduğunu daima hatırlamalıdır. Ve her şey kendisine ifşa olduğu için, halen inançla çalışması gereken herhangi bir

229- Haman’ın Cepleri

Purim Gecesi, Megillah’ı okuduktan sonra duydum, 3 Mart 1950 Haman Taşim’in, yani Haman’ın Cepleri’nin (Haman’ın Cepleri, geleneksel bir Purim böreği olan “Haman’ın Kulakları” olarak da bilinir.) yenmesiyle ilgili olarak, “insan Purim’de kötü Haman ile kutsanmış Mordekay’ı ayırt edemeyecek kadar sarhoş olması gerektiğinden”, Haman Cepleri’ni yediğimizi, böylece Haman’ın bize

125. Şabat’tan Zevk Alan Kişi

8 Sivan, 15 Haziran 1949, Tel-Aviv’de duydum “Her kim Şabat’tan zevk alırsa, ona sınırları olmayan bir miras verilir. Şöyle denilmiştir: ‘O zaman Tanrı’da zevk alacaksın, ve seni yeryüzünün yüksek yerlerinde gezdireceğim, ve seni baban Yakup’un mirasıyla besleyeceğim’ vb. Bu, hakkında ‘Kalk, ülkeyi boydan boya dolaş’ diye yazılı olan

240. Arayanlar Senin Yüzünü Aradığında Onları Ara

Slihot 1, Baal HaSulam’dan “Arayanlar yüzünü aradığında onları ara, onlara senin ikametgâhının cennetinden cevap ver ve onların yalvaran çığlıklarına kulağını kapatma” (ilk gün için Slihot). Dünyanın yaratılışının amacı, O’nun yarattıklarına iyilik yapmasıdır. Ancak ıslahın tamamlanması için, yargı niteliğinin merhamet içinde tatlandırılması gerekir. Yargı, Gadlut [büyüklük/yetişkinlik] olarak tanımlanır. Fakat

145- Arzu Bilgeye İlim Verir Ne Demek

“Arzu bilgeye ilim verir.” Kişi sorar, “Fakat şöyle demeliydi, ‘Arzu aptallara ilim verir mi?’” Ve o der ki, “Bilinir ki, maneviyatta zorlama yoktur.” daha ziyade herkese arzusuna göre verilir. Bunun sebebi şudur ki, maneviyat yaşamın kaynağı ve hazzıdır. Öyleyse iyi bir şeyde zorlama nasıl olabilir? Bu nedenle eğer

143- İyilik İsrail İçin Olsun

“İyilik İsrail için olsun, Tanrı kalbi arınmışlar içindir.” Bilinir ki, “tek” ve “tam” küçültme adlarıdır. Bu demektir ki, Tora’da “tek” ve “tam” kelimelerinin geçtiği her cümle küçültmeyi ifade eder. Dolayısıyla çalışmayla ilgili olarak bunu kişinin kendini küçültmesi, eksiltmesi olarak yorumlamalıyız. Düşüklük, kişinin mağrur, yani Gadlut’ta (yücelik) olma isteğine

136- İlk Ve Son Harfler Arasındaki Fark

İlk ve son harfler arasındaki fark, Kralın evinden neşredilen yazının özünün nüshası olması nedeniyledir. Kralın yazarları ise hepimizin anlaması için bu özü yayar. Bu öz, yalnızca “o günün aksine hazır olmak zorundalar,” dır. Yazarlar bunu Yahudilerden intikam almaya kararlı dünya uluslarına atfetmiştir. Bu güç öyledir ki, Haman şöyle

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
23 - 0,163