e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam)

Yehuda Halevi Aşlag (Baal HaSulam)

20. Mektup

1927, Londra Ruh eşim ve öğrencim, mumun sonsuza kadar yansın, …Gittikçe güçlenen dostların Dvekut’undan (birleşme, yakınlık) neden beni haberdar etmedin? Bu senin öğretme başarının, bizim geleceğimizin esası. Pek çok sorunumdan dolayı her birinizin arzusuna göre hareket etme enerjimin olmadığını itiraf etmekten utanmıyorum ama gece ve gündüz kalbimdesiniz. Sizin

19. Mektup

1927 Sevgili ruh eşim, öğrencim ve tüm dostlar, Bütün mektuplarınızı aldım, dileyelim onlar Yaradan’ı memnun etsin. Ancak, “Babanın Tanrı’sını bil ve O’na hizmet et.” Bilmek demek, farkında olmak demektir, çünkü bilmeyen bir ruh iyi değildir. Bu demektir ki, eğer kişi efendisini bilmiyorsa, bir ruha sahip olsa ve O’na

18. Mektup

Varşova Ruh eşime, mumu sonsuza kadar yansın; …“Kişi düşündüğü yerdedir,” zamansız darbenin acısından uzak dur. Dolayısıyla, kişi bereket eksikliğinde olmadığına emin olduğunda, çabasını Tora’ya odaklayabilir çünkü “kutsanan kutsanana tutunur.” Fakat güven eksikliği çaba gerektirir, çaba Sitra Ahra’dadır ve tüm çabasını sadece Tora sözlerine odaklayamadığında, “lanetlenen kutsanmışa tutunamaz.” Yine

17. Mektup

MEKTUP – 17 1926 Sevgili …. İzin ver Tanrı çalışmasındaki orta çizgiyle ilgili olarak, o daima sağ ve sol çizgi arasındaki hedefin olacağından, seni bilgilendireyim. Bu böyledir çünkü kişi tembel tembel oturandan daha kötü bir yerdedir. Kralın sarayına varmak için yürümesi gereken yol çok ince olduğundan, yoldan çıkacak

16. Mektup

1925, Varşova Ruh eşime, mumu sonsuza kadar yansın, Mektubunu dün aldım ve çok memnun oldum çünkü benim arzuladığım gibi yapmak istediğini gördüm. İlk sorunla ilgili olarak diyebilirim ki, sözlerin çok kafa karıştırıcı. Bu derin bir konu ve ben şu sıra çok meşgul olmama rağmen konuyla ilgili biraz çalıştım;

15. Mektup

12 Şubat 1925, Varşova Dostum, mumun sonsuza kadar yansın, Bo (gel) bölümünün altıncı günü ve BeŞalah (Firavun Gönderdiğinde) bölümünün dördüncü günü gelen mektuplarına cevap: Tartıştığımız konuyla ilgili olarak, son yorumunun daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Fakat izin ver sözlerinin arasını biraz doldurayım: “Kalbimin kapılarını yüce bir misafire açacağım,” örneğin

14. Mektup

1925, Varşova Mumu sonsuza kadar yansın… ….Onlar bilgi ırmağının yolları olduğundan, bin günde onları iyi özümse. Bu Samuel’in dediği gibidir, “Cennetin yolları bana açık,” tıpkı Şabat, bilgi ırmağının yolları, haftanın günleri gibi. Bu demektir ki, “Kişi Şabat’tan önce çabalamazsa, Şabat’ta nereden yiyecek?” Bu nedenle Şabat’tın tüm ışıkları haftanın

13. Mektup

1925, Varşova Dostum, mumun sonsuza kadar yansın, Hasret dolu kalbinden yazdığın mektubunu aldım. Benimle yazı aracılığı ile konuşabilirsin. Mısır sürgünüyle ilgili yazdıklarına şaşırdım; bu bilinen bir şey, “Yakardılar, yakarmaları Tanrı’ya ulaştı.” Sonra “Ve Tanrı bildi.” Eğer sürgünde Yaradan bilgisi yoksa günahtan arınma imkânsızdır. Ve sürgünü bilmenin kendisi kurtuluşun

12. Mektup

1925, Varşova Muhterem öğrencilerim, Yaradan üzerinizde olsun; … Öncelikli arzumuzla ilgili güçlü olmalısınız. “Ve Tanrı’n yapacağın her şeyde seni kutsayacak” ayetiyle ilgili yorumumu biliyorsunuz. Düşen kişi elinden gelini yapmalıdır ancak bundan sonra Kutsallığın içine işlemesi için yer açmış olur. Fakat bunun, Yaradan’ı kutsamayı özellikle kişinin çalışmasına işlemeye mecbur

11. Mektup

1925, Varşova Kalbime bağlanmış olana, mumu sonsuza kadar yansın. … nın seyahati ile ilgili mektubunu aldım. Tanrı’nın izniyle onu beraberimde Kudüs’e getireceğim. Onun için Beyrut’a oradan da Kudüs’e benim üzerimden vize alabileceğimi düşünüyorum, ne yazık ki şu anda yapabileceğim başka bir şey yok. Aileme bu konuyu mektubumda bildirmiştim.

10. Mektup

1925, Varşova Öğrencilerime, Yaradan onlarla olsun, … Dışsal koşulların dostların size katılmasını engellemesinden dolayı çok üzgünüm. Dileyelim ki Yaradan, bize katılmaları için onlara güç versin ve onlarla olsun. Görüyorum ki, olmanızı istediğim gibi aklın ve kalbin birleşmesiyle meşgul değilsiniz. Yine de elinizden geleni yapın, Yaradan’ın selameti bir göz

9. Mektup

1923, Kudüs Dostum, mumun sonsuza kadar yansın, Aramızdakilerle ilgili olarak kendimi daha fazla engellemeden, sana açık ve net öğütler vereceğim. Gerçeğin değerinin senin için anlamını bilmek zorundayım, çünkü bu benim yolum—yaratılışın tüm işleyişini kesin bir duyarlılıkla çalışmak ve iyi veya kötü onun tüm erdemini öğrenmek. Bu babalarımın bana

8. Mektup

1922, Kudüs Saygıdeğer dostum… Bana durumunla ilgili arada bir bilgi verme gevşekliğini eleştirmek zorundayım. Çalışmama birkaç sıra eklediğimi, Nisan’ın birinden önceki mektubumda zaten sana yazmıştım. Midrah Yitro’da şöyle yazar: “Rabbi Jeremiah şöyle der, ‘O, dünyaya yaşam verdiğinde yeryüzü sallansaydı ne olurdu? O, Tora’nın sözlerine uymayanlardan intikam almak için

7. Mektup

1922, Kudüs Dostuma, onun zaferi benim zaferim olsun, mumu sonsuza kadar yansın ve parlasın. Amin. Eylül’ün dokuzundan Hanuka’nın ikinci gününe kadar yaklaşık dört aydır senden gelecek mektubun coşkusunun umudu içindeydim. Sonunda önümde tıpkı tilkinin sürülmüş toprakta yürürken kaldırdığı toz benzeri şiirsel sözcükler ve imalarla dolu uzun bir mektup

6. Mektup

1921, Varşova Ruh eşime…mumunun sonsuza kadar yanması dileğiyle, Sana iki mektup yazdım ama onları gönderecek vaktim olmadı. Doğrusunu istersen Nisan’ın yirmi ikisinde ayrılmamdan önce seni görmek istemiştim. Şimdi ise sana peteğimin balından tattırmak istiyorum. Şöyle yazılmıştır, “Yalan konuşanları yok ediyorsun; Tanrı kan akıtanlar ve hilekârlardan nefret eder.” Krallığının

5. Mektup

1921 Ruh eşime, mumunun sonsuza kadar yanması dileğiyle, Son mektubunda yüzümü senden saklayıp seni düşman olarak gördüğümü ve kendi eksikliğinin farkında olup da susan biri gibi, yükü dostlarımla paylaşmadığımı ve onlara hiç ilgilenmediğimi ima ediyorsun. Bununla ilgili haklı olduğunu ve senin hissettiğin acıları hissetmediğimi kabul ediyorum. Tam tersi

4. Mektup

1920 Dostum, Açıkça konuşmaktan çekiniyor olmandan dolayı çektiğin güçlüğü tüm samimiyetimle anlıyorum. Yine de, konuşmalarımız ve mektuplar aracılığı ile seninle olan tüm ilişkimde, çoğu insanın bu tip konularda yaptığı gibi, senin ruh halini herhangi bir şekilde etkilemeye çalışmıyorum. Aslında bu insanlar günaha ortak ettikleri her organın hırsızı olmaktan

3. Mektup

1920 “Dördü bir PARDESS’e (Pardess İbranicede meyve ağaçlarından oluşan bahçe demektir, portakal bahçesi gibi. Fakat Kabala’da bu kelime Pşat (sözlü Tora) Remez (İma) Druş (Yorum) ve Sod (Sır) sözcüklerinin baş harfinden oluşmuştur.) girdi”… Dünya yaratılmadan önce O vardı, O ve O’nun adı Bir’di çünkü ad konusu kişi dostuna

2. Mektup

Etimden kanımdan olana … övülen ve yüceltilene. Şimdi Ömer Saymasının (Lag BaOmer) (Musevilikte Hamursuz Bayramı ile Şavot Bayramı arasındaki günler) 33. günü ve dün elime geçen Sivan’ın 15’de yazdığın mektuplarına cevap yazmaya sıra geldi ki kalplerimizdeki düşünceleri açacak olan aramızdaki değişmez adların düzeninden beni bilgilendireceğini ummuş olduğumdan, Lag

1. Mektup

1920 Dostum, Şimdi öğle vakti, onun mektubunu ilk ayın sekizinde aldım, senin bu dilencinin benimle ilgili sitemleri tıpkı Zohar’da yazdığı gibi geçer bir dua. Bana yazmamakla sitem ettiğinde aslında suçlaman gereken senin kendi isteksizliğin çünkü önceki mektuplarımla ben bunu zaten ispatladım. Hatırlatırım, Şevat’ın (Musevi takviminde beşinci ay) yedisinden,

34- Toprağın Kazancı

Tevet, 1942’de duydum   Bilindiği gibi, hiçbir şey gerçek haliyle görünmez, sadece zıddıyla görünür: “Karanlığın içindeki ışığın avantajı gibi.” Bu, her şeyin bir diğerine işaret ettiği ve bir şeyin zıddıyla, zıddının varlığının algılanabileceği anlamına gelir. Dolayısıyla, bir şeyin zıddı yoksa ona tam bir açıklıkla ulaşmak mümkün değildir. Örneğin,

35- Maneviyatın (Kutsallığın) Yaşam Gücü

1945’te Kudüs’te duydum Ayet şöyle der (Mezmurlar 104): “ Bir deniz vardır ki, büyük ve geniştir; içinde sayısız sürüler, büyüklerle birlikte küçük hayvanlar vardır.” Bunu yorumlamalıyız: “Bir deniz vardır”, Sitra Ahra’nın [diğer tarafın] denizi anlamına gelir. “Büyük ve geniş”, onun tezahür ettiği ve alma kaplarına atıfta bulunarak ‘Ver!

Merhametin Yargı ile Birleşmesi

Ancak açık İlahi Takdir varken seçim için yer yoktur. Bu nedenle, Üstteki Malhut’u yükseltti, ki bu yargının niteliği, gözlere yükseltmektir. Bu bir gizlilik yarattı, yani Üsttekinde bir eksiklik olduğu alttakine açık hale geldi, yani Üst derecedekinde yücelik yok. Bu koşulda, Üst derecedekinin nitelikleri alt derecedekinin nitelikleriyle yerleştirildi, yani onlar eksikler.

Çaba En Önemli Şeydir

Senin bir Semiha daha edinmeni isterim, acele et ve bugünden itibaren zamanının çoğunu bedenini güç ve cesaret toplamaya hazırlamak için kullan, “öküzün ağır işe ve eşeğin yüke olduğu gibi”, ki bir tek an bile kaybetmemek için. Ve soracak olursan “Bu hazırlık nerede?”, sana tüm yedi dünyevi öğretiyi edinmenin ve Yaradan’ı edinmek öncesi korkunç ızdıraplardan geçmenin geçmişte gerekli olduğunu söylerim. Ancak pek çoğu Yaradan’ın lütfuyla ödüllendirilmediler. Fakat bizler Ari’nin öğretileriyle ve Baal Şem Tov’un çalışmalarıyla ödüllendirilmiş olduğumuzdan bu hazırlık gerçekten herkesin erişiminde ve daha fazla hazırlığa gerek yok.

Kral Senin Gölgendir

Dolayısıyla, “bilmek” ve “değer vermek” arasında hâlâ bir ayrım hisseden kişinin kalbi bütünleştirmesine ihtiyacı vardır. Bu böyledir çünkü Yaradan’ın bakış açısından onlar bir ve aynıdır ve Yaradan halktan herkesin kalbine içtenlikle dalar. O’nun bakış açısından böyledir. Bu nedenle kişinin ihtiyacı var mıdır? Sadece bilmeye. Farkındalık değişir ve farkındalık tamamlar ve “Kral senin gölgendir” sözlerinin anlamı budur.

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,148