Gerçeğin Algılanması 1
KABALA’NIN BİLGELİĞİ DOĞRU GERÇEĞİ İFŞA ETMEK İÇİN BİR ARAŞTIRMA YÖNTEMİDİR Şu anda biz gerçeği algıladığımız belirli bir durum içerisindeyiz. Çocukluğumuzda biz dünyanın güçlerle ve hayaletler ile dolu olduğunu düşünürdük, tıpkı masallarda anlatıldığı gibi ve bu yetişkinler tarafından incelenmemişti, ama bizim için mevcuttu ve biz o dünyanın içinde yaşadık.
Kabala ve Felsefe 6
Ruhun Yontulması Bedensellik ile maneviyat arasında bir bağlantı var mı? Bizim kavramadığımız şeye maneviyat mı deniyor? Madde faz değiştirir. MUSA: Faz elektrik geriliminde devre demek? Nedir yani? Maddenin arkasındaki güç – manevi mi yoksa bedensel mi? “Bütün maneviyat bizim tarafımızdan bir güç olarak anlaşılır öyle ki o güç
Kabala ve Felsefe 5
Maddenin Yukarısındaki Güçler Asiya, Yetzira, Beria, Atzilut dünyaları AHP de Aliva – ‘ölünün dirilişi’ Gerçek ‘’Tevrat ve ana kurallar’’ nelerdir? Gelenekler Duyum üzerinden gelişim “Ve buna bağlı olarak burada sevginin dört derecesini anlayacaksınız. Örneğin; hediye Asiya dünyası olarak adlandırılır. Hediyelerin çokluğu Yetzira dünyası olarak adlandırılır. Bunlar kişinin Yaratan’a
Kabala ve Felsefe 4
Sevgi İle Karşılaştırılan Bir Hediye Hangisi daha önemli: hediye mi yoksa hediyeyi veren mi? Kabala’nın yapısal Bilgeliği Sevgiyi edinmede gelişimin dört seviyesi İnsan aklının sınırları Başlangıç noktası – Yaratan’ın öneminin artması Kabala’da madde ve form ‘’Ve bu nokta sevgi, bu sadece hediyenin en son sonucu olmasına rağmen, hediyenin
Kabala ve Felsefe 3
İnsan Aklı Tarafından Geliştirilen Gerçeğin Bir Parçası Kabala’yı insanlığa sunmak ne zaman mümkün olacak? Kabala’nın rolü Maneviyat nedir? Peygamberlerin kitaplarından hırsızlık Filozofların hatası Neden bizim İslam, Hıristiyanlık, antik Çin, antik Hint, Yunan ve Roma’nın ki gibi felsefemiz yok? Söylediğim gibi, bunun sebebi biz insan aklını kullanarak insanlığı araştırmak
Kabala ve Felsefe 2
Dışarıda ne var? ‘Ben’ ve bana olanlar – Yaratan’ın hareketleri Hislerimiz nasıl işliyor? Biz hiç ‘kabuk’umuzdan çıkabilecek duruma gelebilecek miyiz? Bir his kanıtlanabilir mi? Neden ‘kalpteki nokta’ filozoflarda gelişmedi? Yaratan ile aynı niteliklerde olmayı istemek ile O’nun eylemlerini araştırmak arasındaki fark nedir? Yaratan’ın eylemleri aslında biz meydana getiren
Kabala ve Felsefe 1
Zamanın başlangıcından beri insan hayatının anlamını arıyor. Bu derste, Kabala’nın Bilgeliği ve felsefe arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları inceleyeceğiz. Baal HaSulam’ın ‘’Kabala’nın Bilgeliği ve felsefe’’ adlı makalesi aracılığı ile, Rav Michael Laitman bizim için insanlığın binlerce yıldır süren hayatın anlamı arayışını anlamaya yönelik harika bir pencere açıyor. Felsefe hayata bakıştır.
33- Yom Kippur ve Haman ile ilgili Kuralar
Terumah 6, 12 Şubat 1943’te duydum “Harun iki teke için kura çekecek; bir kura Efendi’ye, öbür kura Azazel’e” diye yazılmıştır (Levililer 16:8). Haman’la ilgili olarak şöyle yazılmıştır (Ester 3:7): “Bir pur attılar, yani kura çektiler.” Kura, akılda bir incelemenin olamayacağı yerlerde geçerlidir, çünkü akıl oraya ulaşamaz, öyle ki
Düsseldorf Belgesi
Antik zamanlarda insanoğlu doğaya daha yakındı ve onunla yakınlık kurmaya çalıştı. Bunun iki sebebi vardı; gelişmiş egoizm insanı doğadan ayırmadı ve insanları onun ayrılmaz parçaları gibi hissettirdi. Doğa hakkında yetersiz bilgi korku uyandırdı ve insanı doğaya üstün gözüyle bakmaya zorladı.
Arosa Belgesi
Krizin işaretleri açık olmasına rağmen kural olarak onun varlığı ve şiddetlenmesi hükümetler, sosyal organizasyonlar, bilim adamları, sosyologlar, psikiyatrlar tarafından gizlenmektedir. Krizin maksatlı gizliliğinin sebebi onu gizlemek isteyenlerin sorunun şimdiki durumunu düzeltecek bir yol olmadığını görmelerindeki gerçekte yatıyor. Öyleyse, deve kuşu politikası sadece problemi şiddetlendiriyor, yaklaşan felaketi hızlandırıyor.
153. Düşünce, Arzunun Bir Sonucudur
18 Ocak 1948, Tel Aviv, Şevat 7’de duydum Düşünce, arzunun bir sonucudur. Kişi, istediği şeyi düşünür. İstemediği şeyi düşünmez. Örneğin, kişi asla ölüm gününü düşünmez. Aksine, istediği şey bu olduğu için her zaman sonsuzluğu düşünür. Böylece, kişi her zaman kendisi için arzu edilen şeyi düşünür. Ancak, düşüncenin özel
138- Kişi Bazen Kafasını Korkuyla Meşgul Ederken
Kişi bazen aklını korkuyla meşgul ederken şunu bilmelidir ki, O’ndan başkası yok. Ve eğer kişi hala korkunun üzerinde etkisi olduğu hissi içerisindeyse, kişi bilmeli ki şans eseri diye bir şey yoktur ve kendisine olanı Yaratan yukarıdan vermiştir, kişi sonu düşünebilmesi için ona bir korku gönderilir. Şöyle ki korku
115. Cansız, Bitkisel, Hayvansal ve Konuşan
1940 yılında Kudüs’te duydum Cansız, kendi başına bir otoriteye sahip olmayandır. Daha ziyade, mülk sahibinin otoritesi altındadır ve mülk sahibinin her arzusunu ve isteğini yerine getirmek zorundadır. Dolayısıyla, Yaradan yaratılışı Kendi ihtişamı için yarattığından, “Benim Adımla çağrılan herkesi, onu Kendi ihtişamım için yarattım” diye yazıldığı üzere, bu Yaradan’ın
98. Asla Kaybolmayacak Olana Maneviyat Denir
1948’de duydum Asla kaybolmayacak olana maneviyat denir. Bu nedenle, alma arzusu mevcut haliyle, yani almak için olan formunda, “maddesellik” olarak adlandırılır; çünkü bu form iptal olacak ve “ihsan etmek için” formunu edinecektir. Maneviyattaki gerçek bir yere “gerçekliğin yeri” denir; çünkü oraya, o yere kim gelirse, diğerinin gördüğüyle aynı
82- Kişinin Daima Etmesi Gereken Dua
Kasım 1952’de VaYera’da özel olarak duyduklarım İnanç Malhut olarak ayırt edilir, zihinde ve kalpte yani ihsan etme ve inançta yorumlanır. İnancın karşısında “sünnet derisinin” idraki vardır, bu da bilmektir, ki bunun yolu sünnet derisinin idrakini takdir etmektir. Bununla birlikte, “Şehina [Kutsallık]” olarak adlandırılan inanç toz içindedir. Bu
72- Güven, Işığın Kıyafetidir
10 Nisan, 31 Mart 1947 tarihinde duydum Güven, “yaşam” olarak adlandırılan ışığın kıyafetidir. Kli [kap] olmadan ışık olmaz diye bir kural vardır. Buradan, “yaşam ışığı” olarak adlandırılan ışığın, bir Kli içinde kıyafetlenmek dışında bir giysisi olamayacağı sonucu çıkar. Yaşam ışığının kıyafetlendiği Kli’ye ise genellikle “güven” denir. Bu,
64. Lo Lişma’dan, Lişma’ya Geliriz
Vayehi, 14 Tevet, 27 Aralık 1947’de duydum “Lo Lişma’dan [O’nun rızası için değil] Lişma’ya [O’nun rızası için] geliriz.” Eğer dikkatle bakarsak, diyebiliriz ki Lo Lişma dönemi daha önemli bir dönemdir, zira eylemi Yaradan’la birleştirmek daha kolaydır. Bu böyledir çünkü Lişma’da kişi, bu iyi eylemi Yaradan’a bütünlük içinde hizmet
63. Borçluydum ve Geri Ödedim
Şabat’tan sonraki arifede duydum, 1938 Bilgelerimizin “Borçluydum ve geri ödedim” sözünü anlayın. Bunun anlamı, göğün ve yerin yaratılış amacının Şabat ışığı olduğudur. Bu ışık aşağıda olanlara ifşa edilmelidir ve bu amaç Tora, Mitzvot [emirler] ve iyi işler aracılığıyla ortaya çıkar. Gmar Tikkun [ıslahın sonu], bu ışığın aşağıdan gelen
58. Sevinç İyi Eylemlerin Bir “Yansımasıdır”
Sukot’ta duydum, Inter 4 Sevinç iyi eylemlerin bir “yansımasıdır”. Eğer eylemler Keduşa [kutsallık] içeriyorsa, sevinç ortaya çıkar. Bununla birlikte, bir de Klipa [kabuk] anlayışının olduğunu bilmeliyiz. Bunun Keduşa olup olmadığını bilmek için, inceleme akılda yapılır. Keduşa’da akıl vardır ve Sitra Ahra’da [diğer tarafta] ise akıl yoktur, zira başka
57. Onu Kendi Arzusuna Yaklaştıracak
5 Şubat 1944 tarihinde Yitro 1’de duydum “Onu kendi arzusuna yaklaştıracak” ayeti hakkında bilgelerimiz şöyle demiştir: “Nasıl? O, ‘İstiyorum’ diyene kadar zorlanır.” Aynı zamanda, “Bir arzu olsun” diye dua ettiğimizi de anlamalıyız, zira inek, buzağının yemek istediğinden daha fazla beslemek ister, öyleyse neden “Yukarıda bir arzu olsun” diye dua etmemiz gerekiyor?
56. Tora’ya Gösterge Denir
BeŞalah 1, 2 Şubat 1941’de duydum Tora, “vurmak’’ kelimesinden gelen “gösterge’’ olarak adlandırılır.* Bu demektir ki, kişi Tora ile meşgul olduğunda, çabası ölçüsünde uzak olduğunu hisseder. Başka bir deyişle, kendisine gerçek gösterilir, yani gerçeğin tüm temeli olan inancının ölçüsü gösterilir. Tora ve Mitzvot’a [Manevi çalışma ve ıslahlar] uymanın
55- Tora’da ki Haman Nereden?
Tora’da ki Haman, nereden? “Sana yemeni yasakladığım ağaçtan mı yedin?” Haman ile “Etz ha Daat” (Bilgi Ağacı) arasındaki ilişkinin ne olduğunu anlamalıyız. Etz ha Daat kendi için almanın en hat safhası olarak tanımlanır ve bu kutsallık değildir, ancak kutsallığa ıslahtan geçirilerek getirilmelidir. Haman anlayışı aynı zamanda kendi için
54. Çalışmanın Amacı – 1
13 Şubat 1941, Şevat 16’da duyduklarım Bilinmektedir ki, hizmetin temel amacı, kişinin Yaratıcısına memnuniyet ihsan etmesidir. Ancak, herkesin kullandığı bu kelimenin anlamını da bilmek gerekir, zira alışkanlığın tadı kaçırdığı bilinmektedir. Bu nedenle, ihsan etmek kelimesinin anlamını iyice açıklığa kavuşturmalıyız. Mesele şu ki, alma arzusu da aşağıdakinin ihsan etmek arzusuna dahil
53- Kısıtlama Meselesi
Şabat arifesinde duydum, 1 Sivan, 4 Haziran 1943 Kısıtlama meselesi kişinin içinde bulunduğu durumu kısıtlaması ve Gadlut [yücelik/yetişkinlik] istememesidir. Bunun yerine, kişi sonsuza dek mevcut durumunda kalmak ister ve buna ebedi Dvekut [bütünleşme] denir. Kişinin sahip olduğu Gadlut’un ölçüsü ne olursa olsun, en küçük Katnut’a [küçüklük/bebeklik] sahip
52. Bir Günah Bir Mitzvayı Ortadan Kaldırmaz
Şabat arifesinde duydum, 14 Mayıs 1943 “Bir günah bir Mitzva’yı [emri] ortadan kaldırmaz ve bir Mitzva bir günahı ortadan kaldırmaz.” Bu, çalışmanın yürütülmesi için kişinin iyi yolu izlemesi gerektiğidir. Ancak kişinin içindeki kötülük, onun iyi yola girmesine izin vermez. Ancak, kişi bilmelidir ki kötülüğü kökünden söküp atmak gerekmez,