e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

Sabah Dersi Materyali – Yaradan Sevgisi – 10 Aralık

1) Baal HaSulam, 55. Mektup Dolayısıyla “Ve sen Tanrı’nı seveceksin,” sözü kişinin kutsallık, güç ve sonsuz mutluluğun hazzının bereketini alma seviyesine gelebilmesi için elinden geleni yapmasına bağlıdır. Bu aşamada, doğa yasalarında olduğu gibi, sevginin ölçüsü ve onun buyrukları O’ndan sonsuz haz üstüne haz alabilme niteliklerimizle eşit hale geldiğinde

Sabah Dersi Materyali – Akılda ve Kalpte Yaradan’a Giden Yol – 24 Aralık

1) Rabaş, Makale 23, Çalışmada Bir İneğin Küllerinin Arındırılmasının Anlamı Nedir? (1991) İnsan, kendisi için alma arzusu doğasıyla doğdu, çalışmasını iki şekilde bölmelidir: 1) Akılda, yani kişinin inancının durumuna dikkat etmesi gerekir. Ancak, inançla kişi mükafat almak için çalışabilir, yani Tora ve Mitzvot’a uymaya çalışabilir çünkü daha sonra

Sabah Dersi Materyali – Yaradan Uğruna İtirazda Bulunmak – 17 Aralık

1) Rabaş, Makale 36, Çalışmada ‘Barış, Uzağa ve Yakına Barış,’ Nedir? Anlaşmazlık gereklidir. Yani yaratılanlar ihtilaf konusunu anlamazlarsa, yaratılışın gayesine, yani O’nun yarattıklarına iyilik etmeye asla ulaşamazlar, çünkü eksik olanı bilmeden bir şeyi düzeltmek mümkün değildir. Bu nedenle, arzular arasındaki anlaşmazlığı bir kez bildiğimizde, aralarında barış yapabiliriz. 2)

Dünya Kabala Kongresi 2022 – Kendimizin Ötesine Yükselmek

DERS 1: Aramızdaki Bağlantı Ağı Yoluyla Yaradan’a Yaklaşmak 1) Rabaş, Makale 1, Toplumun Amacı 1 (1984) Burada toplanma sebebimiz budur -her birimizin Yaradan’a ihsan etme ruhunu izlediği bir toplum kurmak. Ve Yaradan’a ihsan etmeyi başarmak için, “başkalarını sevmek” denilen insana ihsan etmek ile başlamalıyız. Ve başkalarını sevmek, kişinin

379. Mucize ve Seçim

“Rabbi Yitzhak dedi ki, ‘Eğer [çukurda] yılanlar ve akrepler varsa, Ruben hakkında neden ‘Onu onların elinden kurtarmak, babasına geri vermek için’ diye yazılmıştır? Ruben, o yılanların ve akreplerin kendisine zarar verebilecek olmasından kendisi için korkmadı mı? … Ama Ruben kardeşlerinin ellerindeyken, zararın kesin olduğunu gördü, çünkü ondan ne

378. Yakup, Babasının Yaşadığı Topraklarda Yaşadı

Aralık 1979 “Ve Yakup babasının yaşadığı topraklarda yaşadı.” Burada bir soru vardır, neden “atalarının yaşadığı topraklar” demiyor? Neden özellikle İshak’ın yaşadığı yer? Bunu şöyle yorumlamalıyız; Yakup’un, rolü sol çizgiyi düzeltmek olan ve “İshak’ın korkusu” olarak adlandırılan orta çizgi olarak kabul edildiği bilinir. Ama sağ çizgiye gelince, ıslah etmek

377. Yoksul Bir Çocuk Daha İyi

Aralık 1971 Rabbi Şimon dedi ki, “Gelin ve görün, ‘Fakir ve bilge bir çocuk daha iyidir…’ iyi eğilimdir. Ama bir ‘çocuk’ daha iyidir, yazıldığı gibi, ‘Gençtim, şimdi yaşlıyım’” Bir başka şey: “O bir çocuk, zavallı bir çocuk, kendine ait hiçbir şeyi olmayan. Peki neden ona ‘çocuk’ deniyor? Bunun

376. Yakup Çok Korkmuştu

Yorumlayıcılar “Ve Yakub çok korktu ve sıkıntıya düştü” ayeti hakkında sordular. Ne de olsa Yaradan, kendisine gösterdiği bir merdiveni olan bir vizyonda, ona gittiği her yerde onu koruyacağını vaat etti, yazıldığı üzere: “Ve burada seninleyim ve nereye gidersen git seni tutacağım ve seninle olacağım”. Öyleyse neden o, “Lütfen

375. Yakup Gönderdi

Aralık 1979 “Yakup gönderdi.” RAŞİ, “gerçek melekler” olarak yorumlar. Yakup’un Esav’a gönderdiği “gerçek melekler” sözünün anlamını yorumlamalıyız. Yorumlanana göre Yakup, Tora ve Mitzvot [emirler] ile uğraşan bir kişinin niteliği, Esav ise kötü eğilimdir. Onun, melekleri gerçek kötü eğilim için gönderdiği nasıl söylenebilir? Bunu, Baal HaSulam’ın neden Laban hakkında

374. Uyluğunun Çukuruna Dokundu

Aralık 1982 Zohar’da (VaYishlach, Madde 111) “Uyluğunun çukuruna dokundu” ayeti hakkında, yani Tora’nın destekçilerinin kendisine karşı tuzak kurduğunu söyleyenler olduğu, yazılmıştır. “Tora’nın destekleri kırıldığı için, Tora hızla daha fazla güçlenemeyecek hale gelecek” dedi.  Sulam’ın 108. maddesinde [Zohar’ın Merdiven yorumu], Tora’yı yani Zeir Anpin’i olması gerektiği gibi destekleyecek kimse

373. Onu Yenemediğini Gördü

Aralık 1981 “Onu yenemediğini gördü.” Ne yaptı? Hemen “uyluğunun çukuruna dokundu”, ona karşı bir plan yaptı. Tora’nın destekleri kırıldığı için, Tora’nın hızla daha fazla güçlenemeyecek hale geleceğini ve sonra babalarının “Ses Yakup’un sesidir, ancak eller Esav’ın elleridir” dediğinin gerçekleşeceğini söyledi. Ve onu tanımıyordu. “Tora’nın Destekçileri”, onların Tora’yı destekledikleri

372. O Gün Gibi Geçti

Hanuka, 16 Aralık 1971 Zohar, Vayeshev (236)’da şöyle yazılıdır: “‘O gün gibi geçti ve o işini yapmak için eve geldi…’ ‘O gün gibi geçti’ kötü eğilimin dünyaya hükmettiği gündür… Bir adam günahlarından pişman olduğu ya da Tora ile ilgilendiği ve Tora’nın emirlerini yerine getirmeye geldiği zaman.” “Ruhunda …”

371. Yeryüzüne Konulmuş Bir Merdiven

Kasım 1982 “İşte, yeryüzüne bir merdiven koyuldu.” Merdiven nedir? Diğer tüm derecelerin bağlı olduğu bir derecedir yani derecelerin geri kalanı olan Nukva [dişi] (Zohar, s. 29 ve Sulam‘da [Zohar’ın Merdiven yorumu]). “Ve işte, Tanrı’nın melekleri onun üzerinde inip çıkarlar.” Bunlar, bu merdivende yükselen ve alçalan bütün milletlerin atanmışlarıdır.

Çalışmada, “Yaradan Gururu Tolere Etmez” Nedir?

Makale No. 27, 1988 Bilgelerimiz şöyle dedi (Sotah 5), “İçinde ahmaklık olan bir kişi için, Yaradan dedi ki, ‘O ve ben dünyada yaşayamayız.’, ‘Kim gizlice komşusuna iftira ederse, onu yok ederim; Gözleri kibirli, yüreği kaba olana, yapamam.’ denildiği gibi. Bunu yapamam değil ”onunla yapamam” şeklinde okuyun. Metzudat David,

370. Toprağın Yolu Tora’dan Önce Gelir

Aralık 1981 “Işık nedir? Rav Huna ‘ışık’ dedi ve Rav Yehuda ‘gece’ dedi” (Riş Pesahim). “Yakup, Beer Şeba’dan dışarı çıktı ve Haran’a gitti ve o yere vardı.” Zohar “Yakup dışarı çıktı”, İsrail topraklarından, Beer Şeba’dan, diyor. “Haran’a gitti”, gurbete. Bilgelerimiz, İbrahim ve İshak’ın zorunlu olan sabah ve ikindi

369. Tora Öğrenirken Sevinç

Kasım 1982, Kudüs Soru: Eğer bir insan her şeyi almak için yapıyorsa yani yaptığı her şey sadece kendi menfaati için ise, o zaman maddi şeylerden haz almak ile Tora’nın sözlerinden haz almak arasındaki fark nedir? Bunu, bir insanın hafta içi balık, et yiyip, şarap içip bundan haz alması

368. Ve İşte, Rab O’nun Üzerinde Durdu

Kasım 1979 “Ve işte, Rab onun üzerinde durdu ve şöyle dedi: ‘Ben Rab, baban İbrahim’in Tanrı’sıyım… Üzerinde yattığın bu toprağı, sana ve senin soyuna vereceğim.’” RASHI şu soruyu yorumladı: Yattığı dört arşın neden önemlidir? Bilgelerimizin sözlerini akla getirir: “Yaradan, oğullarının fethetmesinin insanın yeri olan dört arşın kadar kolay

367. O, Benjamin’e Üç Yüz Parça Gümüş Verdi

Aralık 1983 “O, Benjamin’e üç yüz parça gümüş ve beş kıyafet verdi.” Çalışmada şunları ayırt etmeliyiz: “Zenginlik” bir Tora ve Mitzvot [emirleri] eylemi anlamına gelir ve eylemde, bilgelerimizin “Eklemeyin ve çıkarmayın” dediği gibi, eklenecek bir şey yoktur. Bu yüzden bu bütünlük anlamına gelen “zenginlik” olarak adlandırılır. Bu, yolda

366. Kendisine Sert, Başkalarına Kolay

Aralık 1983 Kendine karşı sert, başkalarına karşı kolay. Yani, başkaları ne yaparsa yapsın ne kadar Tora ve ne kadar Mitzvot’u [emir] olursa olsun, kişi başkalarının kendisininkiyle aynı anlayışa sahip olmadığını anlar. Bu nedenle, kişi onlara karşı iyi olduğu için, onlar ne yaparlarsa yapsınlar iyidir ve başkalarının yaptığı her

365. Ve Yehuda O’na Yaklaştı – 1

VaYigaş, Ocak 1982 Sulam‘da [Zohar‘ın Merdiven yorumu] şöyle yorumlanır: “ ‘Ve Yehuda ona yaklaştı’ çünkü Yehuda dua anlamına gelen Nukva‘dır [dişi] ve Yusuf kurtuluştur.” Metin bize, “Ve Yusuf kendini tutamadı”ya kadar bir Zivug [çiftleşme] için birbirlerine yaklaştıklarını ve o Mohin‘in [ışıklar] onlara ifşa olduğunu söyler. Yukarıda söylenenlerle ilgili

364. Şiddet Uygulayan Herkes, Galip Gelir – 1

“Şiddet uygulayan herkes, galip gelir.” “Eğer karın kısaysa, eğil ve ona fısılda” (Baba Metzia 59a). Hakikat yolundaki Yaradan çalışmasında, kişi cennetin krallığının yükünü mantık ötesi üstlenmeye geldiğinde, orada ihsan etmek için çalışmayı kabul etmenin faydalarını zihniyle anlayabileceği aklı yoktur. Daha ziyade, “Şiddet uygulayan herkes”, kişinin aklıyla değil yalnızca

363. Dört Melek

Aralık 1979 Zohar dört kral olduğunu ve birinin istediği şeyi diğerinin istemediğini yazar. Davut, “Düşmanlarımın peşine düşüp onları yakalayacağım ve onlar tükenene kadar geri dönmeyeceğim” dedi. Asa çok korkmuştu… düşmanlarını kovalamak istedi ama onlarla savaşmak istemedi ve Yaradan onları öldürecekti. Yehoşafat da şöyle istedi ve dedi ki: “Onları

362. Yakup Orada Tahıl Olduğunu Gördü

Şabat, Hanuka, 25 Aralık 1965 Midrash Tanchuma‘da şöyle yazılmıştır: “Ve Yakup orada tahıl olduğunu gördü”, yazının dediği gibi, “Yakup’tan yardım dileyene ne mutlu.” Neden “İbrahim’e sorar” veya “İshak’a sorar” değil de “Yakup’a sorar” denildi? Bu, Yaradan’ın İbrahim’in veya İshak’ın üzerinde değil, Yakup’un üzerinde durduğunu öğretir, yazıldığı gibi “Ve

361. Senin İyi Hazinen

“Cennetin kapılarını aç ve bizim için Senin iyi hazineni aç.” “Senin iyi hazinen”in ne olduğunu anlamalıyız. Bilgelerimiz, “O’nun dünyasında, Yaradan’ın sahip olduğu her şey, cennet korkusunun hazinesidir” dedi. Bu iyi hazinedir – cennet korkusunun hazinesi.

Çalışmada, Gümüş, Altın, İsrail, Kalan Diğer Milletler nedir?

Makale No. 19, 1988 Zohar’da (Jethro, Madde 40) şöyle yazılmıştır: “‘Ve Jethro duydu.’ O başladı ve dedi ki, ‘Bu nedenle, ulusların arasında Sana şükredeceğim, ya Rab ve Adına ilahi söyleyeceğim.’ Kral Davut, Yaradan’ın görkeminin yücelikte yükselmediğini, Yaradan’ın görkeminin dünyada yüceltilmediğini, O’nun görkeminin yalnızca diğer milletler arasında olduğunu görünce

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
19 - 0,148