e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

23. Bakın, Önünüzde Duruyorum

“Bakın, önünüzde duruyorum.” İbranice’de] tekil biçimle başlar ve çoğul biçimle biter. Ayrıca, “Bakın ‘ın anlamını ’görmek” olarak anlamalıyız. Tekil form, “Ve Tanrınız Efendiniz’i seveceksiniz” ifadesinde olduğu gibi, her birinin görmekle ödüllendirilmesi gerektiği anlamına gelir. Bu, İsrail’in tamamını ifade eder, bu da kolektifteki her bir bireyin tekil formda “Tanrın

237. Akıl ve Kalp

Alma arzusu zihinde ve kalpte kendini gösterir. Kişi bunu ihsan etmek için çalışacak şekilde ıslah ederek üstteki bolluğu elde edebilir. Kalpteki alma arzusunu açıklayalım. Kalbe “hazlara duyulan arzu ve özlem” denir. Dolayısıyla, eğer bir kişi eylemlerini, Yaradan’ın yüceliğine herhangi bir fayda sağlamayacağını gördüğü takdirde dünyadaki tüm hazlardan vazgeçebilecek

602. Kişi, Alaycılardan Utanmamalıdır

Ezov [yosun] Azuv [reddedilmiş] kelimesinden gelir, kişi iyi işlerden reddedildiğini hissettiğinde. “Kişi alaycılardan utanmamalıdır” demek, kişi iyi bir şey yapmak istediğinde, Tora, dua veya iyi işler, hayırseverlik, sadaka vermek istediğinde ve kalbinde onunla alay eden düşünceler veya arzular olduğunda ve ona şöyle dediklerinde anlamına gelir: “Bunları yapmaya neden

600. Seni Derinlerden Çağırdım Efendimiz – 1

Şeol’ün dibinde, “Seni derinliklerden çağırdım Efendimiz” yazılıdır, yani “Seni sıkıntının derinliklerinden çağırdım”. Dolayısıyla, kişi duadan önce kendisindeki eksikliğin ne kadar büyük olduğunu düşünmelidir, ki Yaradan ona büyük bir eksiklik konusunda yardım etsin. Buradan, kişinin eksikliğini hissetmek için dikkat etmesi gerektiği sonucu çıkar. Alıcı açısından buna “kalbin derinliklerinden gelen

599. Kalk, ey Tanrım

“Kalk, ey Tanrım ve yeryüzünü yargıla, çünkü bütün ulusların sahibi sensin.” Demek ki, kişinin kalbinde rüşvet alan kötü yargıçlar vardır. Bu nedenle, eğer Yaradan yargıçsa, her şey yoluna girecektir.

591. Yenilenen Çalışma

“Aksine, kendi halkından bir bakire alacak.” Neden sadece kusursuz bir bakire olması gerektiğini sorar. O da şöyle cevap verir: “Kadın bir kutsama kâsesidir. Eğer tadı kusurluysa, yani ‘bir kutsama kâsesi’ olarak adlandırılan Malhut‘u ima ediyorsa… ve sunu rahibi lekelenmemiş olmalıdır” (Zohar, Emor, Madde 38). Bunun bizim için çalışmada

515. Saran Işığa Dair

Çalışmaya başlarken, bu, parlayan, saran ışıktan gelir. Ancak, içsel ışığı almak istediğimizde, karanlık olur, zira kişi hala ihsan etmek için almaya uygun bir Kelim’e (kaplara) sahip olmasa bile, saran ışık parlar, oysa içsellik, özellikle sahip olmadığı ihsan etme kaplarına gelir. Bu nedenle, Tzimtzum [kısıtlama] altına girdiğinde, çalışmanın önemi

514. Misafirleri Memnuniyetle Karşılamak – 2

“Misafirleri memnuniyetle karşılamak, Şehina’yı [Kutsallık] karşılamaktan daha önemlidir.” Misafirleri karşılamak neden önemlidir? Bu sayede, “Eyleme götüren öğrenme önemlidir” sözünde olduğu gibi, Şehina’yı memnuniyetle karşılamakla ödüllendiriliriz.

513. Odun Toplamak

Korkunun Gölgesi, Şabat’a karşı çıktı çünkü o, odun topluyordu. Mekoşeş [toplamak], hangisinin daha büyük olduğunu görmek için ağaçlara Hekiş [vurmak] kelimesinden gelir.

509. Yaradan Sevgisinin İfşası

“Ve Seir’den onların üzerine parladı.” Bu, Seir’in çocuklarının almak istemediklerini söyledikleri şeyin, İsrail için parladığı ve onlara çok fazla ışık ve sevgi kattığı anlamına gelir. “Paran Dağı’ndan ortaya çıktı.” Paran’ın çocuklarının almak istemediklerini söyledikleri şeyden, İsrail’e çok fazla sevgi ve aydınlanma gerektiği gibi eklendi (Zohar, Hukat). İsrail sevgisinin,

506. Bizi Çobanların Elinden Kurtardı

Şabat’tan sonra, Shemot (Tav-Shin-Lamed-Het), 31 Aralık 1977   “Musa dedi ki… ‘Ve onlar bana ‘O’nun adı nedir?’ diyecekler. Onlara ne söylemeliyim?’ Ve Tanrı Musa’ya şöyle dedi ‘Ben olacağım.’ Dedi ki, “Bu yüzden İsrail’in çocuklarına beni size ‘Ben olacağım’ gönderdi diyeceksin” RAŞİ bunu, bu sıkıntıda onlarla birlikte “Ben olacağım”,

722. Eylem ve Düşünce

Eylem ve düşünce arasında bir fark vardır. Kişi düşünceyi kontrol edemez, yani düşünce zihnindeyse onu kovamaz. Ancak bir eylem söz konusu olduğunda, eylemi yapabilir ya da yapmayabilir, zira eylemde, eylemin üstesinden gelebileceği bir zorlama durumu vardır. Dolayısıyla, kişi iyi bir eylemde bulunduğunda, eğer isterse, Yaradan ona eylemde bulunması

601. Dua ve Talep

Dua, bilgelerimizin bizim için düzenledikleri şeydir. Bu geneldir. Talep kişisel bir meseledir, herkesin talep ettiği, ihtiyaç duyduğunu hissettiği şeydir. Bu nedenle, dua ağızla yapılmalıdır, aksi takdirde duada bir tutunma olmaz, çünkü duanın sözcüklerinde kişinin neden ihtiyaç duyduğuna dair hiçbir fikri olmadığına dair kelimeler vardır. Bu nedenle, duanın tutulması

595. Yaradan’ın Yüceliğinin Ölçüsü

Mezmurlar’da şöyle yazar: “Adın nasıl Tanrı’ysa, ihtişamın da öyledir.” Yani, kişi Yaradan’ın yüceliğini ne ölçüde kabul ederse, O’nu o ölçüde övebilir. Dolayısıyla, eğer kişi Yaradan’a şükretmek ve O’nu övmek istiyorsa, önce Yaradan’ın yüceliğini kabul etmeli, varsaymalıdır ve böylece O’nu övebilecektir.

594. Tövbe Emri

Zohar (Nasso, Madde 28): Mitzva [emir] ve tövbe eden herkes, sanki Malhut olan Hey harfini Vav harfine geri döndürmüş gibidir, vs. Teşuva [tövbe], Teşuv Hey [ Hey geri dönecek] harflerini Vav‘a taşır, çünkü kişi günah işlediğinde Hey ‘in Vav‘dan ayrılmasına neden olur ve Tapınak bu yüzden yıkılmıştır. Hükümleri

878. Onların Bacağı Düz Bacaktı

Temmuz 1984 Zohar, Pinhas’ta ( Sulam ‘da [ Zohar‘ın Merdiven yorumu] Madde 317) yazılıdır: “‘Ve onların bacakları düz bir bacaktı,’ çünkü zarar verenlerin bacakları eğridir. Ve onların bacakları, yani kutsal hayvanların bacakları, onlar hakkında ‘ve onların bacakları düz bir bacaktı’ denildi, Haya‘nın, yani İsrail’in tarafında. İsrail üç hayvandan

592. Malhut’un İsimleri

“Dul”, kişinin ortada öldüğü anlamına gelir, yani “Hayatlarında günahkâr olanlara ‘ölü’ denir.” sözünde olduğu gibi, kişinin maneviyatta öldüğü anlamına gelir. “Boşanmış”, kişinin onu -cennetin krallığını- evinden kovduğu anlamına gelir. “Kirletti”, ona saygı göstererek kutsaması gereken yerde onu kirletti anlamına gelir. Kişinin onun onurunu kirletmesi ve dünyevi işlerle uğraşması

593. Kişi, Öfkeli Olduğu Zaman Komşusunu Yatıştırmamalıdır

Kişi, komşusu öfkelendiğinde onu yatıştırmamalıdır çünkü bir kez öfkelendiğinde hata yapar ve hata yapmadan hiçbir şeyi anlayamaz. “Efendi sana yüzünü kaldıracaktır [seni kayıracaktır].” Başka bir ayette, “Kim yüzünü kaldırmaz [önyargılı olur]” denir. Burada, O’nun arzusunu yerine getirdiğimizde, burada ise O’nun arzusunu yerine getirmediğimizde (Midraş Rabbah, Nasso, 11:7). Bu

838. İlahi Takdir’in Gerçekliği

Yaratılışın amacının O’nun yarattıklarına iyilik yapmak olduğu bilinmektedir. Kişi kendini Hesed niteliği olarak adlandırılan eşitlik niteliği ile ıslah etmeden önce amaç ile ödüllendirilmesi mümkün değildir. Sonrasında, “hakikat ” olarak adlandırılan amaçla ödüllendirilecektir ve işte o zaman O’nun Takdiri’nin doğruluğu, iyi ve iyilik yapma tarzında olduğu ortaya çıkacaktır. Ayetin

596. Güneşin Altında Yeni Bir Şey Yok

“Güneşin altında yeni bir şey yoktur,” ama sadece güneşin üstünde vardır. “Güneş”, “gün” ve “akıl” anlamına gelir, bilgelerimizin şöyle dediği gibi: “Eğer mesele senin için gün kadar açıksa” ve “Katil gün doğarken ortaya çıkar” diye yazılmıştır. Buradan şu sonuç çıkar ki, kişi mantık altında, aklının çalışmada yenilenme sağlamasını

808. Bütünlük ve Eksiklik -2

Maddesellikte bütünlük yoktur ve her zaman bir eksiklik vardır. Maneviyatta ise bütünlük vardır ve eksiklik yoktur. İnsan bir eksiklikle yaratılmıştır. Yani, insanın “yaratılış” olarak adlandırılan özü açısından bakıldığında, sadece içinde alma arzusu olan şey bir eksiklik olarak kabul edilir. İnsan eksik olduğunu hissettiğinden, yani canlılıktan yoksun olduğundan, iyilik

99. Bütünlük ve Eksiklik -1

Eksikliğin olduğu yerde, Sitra Ahra ‘nın [diğer tarafın] bir tutuşu vardır. Dolayısıyla, eleştiri yaparken kişi, eksiktir ve o zaman Sitra Ahra‘ya bir tutuş olur. Bu durumda, kişi hissetmiyor olsa da yine de ayrılmıştır. Fakat sağ çizgide, kişi bütünlük halindeyken, Sitra Ahra’ya tutunma olmaz. O zaman kişi Keduşa [kutsallık]

597. Bir Nesil Gider, Bir Nesil Gelir ve Dünya Sonsuza Dek Ayakta Kalır

“Dünya sonsuza dek ayakta kalır.” Dünya “toz” anlamına gelir, “cansız”, hareketsiz olarak kabul edilir. Buna hiçbir mantık ya da neden olmadığında “mantık ötesi inanç” denir. Beden için bunun tadı toz gibidir. Ancak bir kişi bu çalışmayı üstlendiğinde, hiçbir düşüş yaşamaz. Aksine, her zaman ayakta kalır, “Dünya sonsuza dek

573. Senden Korkacaklar

“Ve yeryüzünün bütün halkları görecekler ki, Efendimizin adı senin üzerinde anıldı ve onlar senden korkacaklar” (Minşot 35b). Yüce Rabbi Elazar, “Bunlar baş Tefillin’leridir [filasterleridir]” der. Buradaki Tosfot’ta, üzerlerine İsmin çoğunluğunu, Şin ve Dalet’i yazdığını ve kayışlardaki Dalet ve Yod’un tam harfler olmadığı ve Şadai isminin bir parçası olarak

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
22 - 0,116