e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

30. Kötülüğe Yüz Çevirin ve İyilik Yapın – 1

İnsanın çalışması “İyilik yapın” ile başlar ve ardından “Kötülükten yüz çevirin” diye devam edebilir, zira eğitim sayesinde, kötüyü kötü olarak algılayamaz. Aksine, insan isteklerini tatmin etmeye özlem duyar, çünkü tutkularınını tatmin etmekten büyük haz duyar. Birine arzularını tatmin etmenin kötü olduğu söylendiğinde, kişi nedenini bilmez. Bunun yerine, mantık

29. Yaradan Çalışmalarını Gözetledi

“Yaradan, erdemlilerin çalışmalarını ve kötülerin çalışmalarını gözetledi ve Yaradan’ın hangisini istediğini bilmiyordu, onların çalışmalarını mı değil mi?” -o, “Ve Efendi ışığı gördü, ki o, iyi ve bölünmüştü” dediğinde, bu erdemlilerin çalışmaları anlamına gelir. Nasıl bir kuşku olabileceğini ve “Yaradan’ın ne istediğini bilmiyor” denebileceğini anlamalıyız. Yaradan’ın kötünün çalışmasını istemesi

28. Yeryüzü Korktu ve Hareketsiz Kaldı

Haham Hizkiya, “‘Yargının cennetten duyulmasına neden oldunuz, yeryüzü korktu ve hareketsiz kaldı,’ neden yazılıdır?” dedi. Eğer korktu ise neden hareketsizdi, eğer hareketsizdiyse neden korktu? Gerçekten de ilk önce korktu ve sonunda hareketsizdi” Neden korktu? Rish Lakish’e göre, onun dediği gibi, ““Ve akşam vardı ve sabah vardı, bu altıncı

27. Üç Çizgi – 1

İki çizgi ve aralarında bir anlaşmazlık vardır: Her biri diğerini iptal etmek ister. Üç tutum bundan uzanır: 1) Biri diğerini iptal eder. 2) Her biri iptal etmek ister ancak iptal edemez, bu yüzden kavgalı kalırlar. 3) Aralarında barış yapılır. “Sağ”, “bütünlük” olarak adlandırılır. Başka bir deyişle, bir kişi

26. Yüzü Kaldırmayacak Olan

“Yüzü kaldırmayacak ve bir rüşvet almayacak olan” ayetinde, “bir rüşvet almayacak olan” kelimelerinin anlamını anlamalıyız. Yaradan’a nasıl rüşvet verilebilir, zira ayet bize “bir rüşvet almayacağını” söyler. Mesele şu ki, Yaratan’a atfettiğimiz tüm nitelikler aslında insanın nitelikleridir. Bir kişi rüşvet almaya alışıksa, yani kendi hazzı için almaya, bu “O’nun

Yiyeceklerin Kutsaması için Çağrı

Yiyeceklerin kutsaması için çağırdığımızda, “Rabotai [büyük olanlar], kutsasın” dediğimizde, bu sanki, biz hazırlıyoruz ve yiyecekleri kutsamak için çağırıyoruz gibidir. Baal HaSulam şöyle dedi; bazen birisinin diğerine iyi bir şey yaptığını görürüz, kişi bundan yararlananın onu kutsadığını duymamasına rağmen, onu kalbinde kutsadığından emindir, duymasa bile. Benzer şekilde: Bir kişi

22. Ve Siz, İsrail

“Ve siz, İsrail, yasaları ve yargıları dinleyin… Size emrettiğim konuya eklemeyin, ne de ondan çıkarmayın, size emrettiğim Efendi’nin, Tanrınızın emirlerini yerine getirmek için.” Yasanın ve bir yargının ne olduğunu anlamalıyız. Ayet bir kesinlik getiriyor “eklemeyin… ne de ondan çıkarmayın… size emrettiğimi.” Hem toplama hem de çıkartmada, her şey

“Ödül Kedere Göredir” Nedir?

Makale No. 29, 1987 Bilgelerimiz şöyle yazmıştır (Avot, Bölüm 5): “Ben Ha Ha der ki, ‘Ödül kedere göredir.’” Bu koşulu anlamalıyız. ‘Ödüle göre çalışma’ ifadesinden ne anlayabiliriz? Şöyle yazılmıştır (‘Kutsayan herkes’ şarkısında): “Kişinin çalışmasına göre, O’nun ödülü pek çoktur.” Bu nedenle “Ödül kedere göredir” nedir anlamalıyız. Bunun yerine

20. Alma Arzusunda İlişkin

Açıklanan meseleye ilişkin anlamalıyız ki, insan için yaratılışın amacı, ihsan etmek için aldığı bir safhaya gelmektir ve kendisi için haz almak yasak iken, bu hazza izin verilmiştir. Bunu anlamalıyız, çünkü sonunda kişi bundan haz alır, zira aksi takdirde ihsan edebilmesinin bir yolu yoktur, çünkü insanın eylemden haz almazsa

19. Yaratan ile Bağdan Konuşmaya Başlama

Sadece eylemlerle konuşmaya başladığımız kuralına göre, Yaratan ile yaratılanlar arasındaki O’nun yarattıklarına iyilik yapma arzusu olan ve Ein Sof [sonsuzluk / sonu olmayan] olarak adlandırılan bağ ve öncesi değil, buradan Yaradan’ın iyilik yapmak istemesinin nedenini sormamamız gerektiği sonucu çıkar yani buna neden olan sebep nedir, çünkü biz arzudan

18. Ruhun Giysileri

Ruhun giysileri ile ilgili olarak, “Rabbi Şimon der, “Bir kişi Tora ve Mitzvot [emirlerini] uygulamak için çaba gösterdiği ölçüde, yukarıdaki o sarayda (cennetin özünün sarayı, Hod) onun için bir giysi yapılır, o dünyada giymesi için ” (Zohar, Pekudei, Madde 166). Giysinin anlamını anlamalıyız. Işığı ifşa etmek için uygun

17. Şehina’ya [Kutsallık] İlişkin

Şehina, Şohen ‘in ifşa olduğu yerdir. “Bütün dünya onun ihtişamıyla doludur” yazılıdır, “O’nun olmadığı bir yer yoktur”, yine de gizlenme vardır. O’nun Tanrısallığın ifşasının olduğu yerde, bu yer Şehina olarak adlandırılır, yani burada Şohen ortaya ifşa olur. Sonuç olarak, Şehina’dan bahsettiğimizde, yani Şohen’den bahsettiğimizde, yani Yaradan’da, bu ifşanın

16. Çadırdan Tapınağın Sayılı Şeyleri – 1

“Bunlar, çadırdan tapınağın sayılı şeyleridir, tanıklığın çadırdan tapınağı” Midraş Rabbah’da yazılıdır, “Neden iki kez ‘çadırdan tapınak’ yazıyor? Rabbi Shmuel onun iki kez ipotek edildiğini söyledi [“ipotek” ve “çadırdan tapınak” İbranice’de aynı köke sahiptir]. Bu yüzden büyük meclis üyeleri ‘Biz çok yolsuz davrandık’ der ve yolsuzluk ipotek ediyor, “o

15. Hükümler

Midraş Rabbah’da yazılıdır, “Başka bir açıklama: “Bunlar hükümlerdir.” Puta tapanların yargıçları vardır ve İsrail’in yargıçları vardır ve siz aralarındaki farkı bilmiyorsunuz.” Bir doktorun görmeye geldiği bir hasta hakkında bir alegori vardır. Doktor ailesine, “Onu istediği her şeyle besleyin” dedi. Başka bir hastaya gitti ve onlara, “Bu ya da

14. Böylece Yakup Evi’ne Söyleyeceksin

“Böylece Yakup’un evine söyleyeceksin” kadınlardır; dinleyebilecekleri için genel olarak meseleleri anlatın; “Ve İsrail oğullarına söyle” erkeklerdir. Ona, “Onlara, konuların kesinliklerini söyleyin, çünkü dinleyebilirler.” demiştir. Başka bir açıklama: Neden önce kadınlara? Çünkü Mitzvot [emirler] ile acele ediyorlar. Başka bir açıklama: Neden kadınlara? Böylece onlar oğullarını Tora’ya yönlendirecekler. Haham Tachlifa

13. Efendi’nin Tahtı Üzerine Bir El – 1

“Ve dedi ki, Efendi’nin tahtında bir el; Efendi’nin Amalek’e karşı nesilden nesile savaşı var.” RASHİ yorumlar, “Yaradan, Adının ve Tahtının; Amelek adı ortadan silene kadar bütün olmayacağına yemin etti” yani ad yarıya bölündü. Bunu anlamak için, önce “Yod-Hey [Efendi] ‘de Rab ebedi bir kayadır.” ayetini sunmalıyız. Yani, dünyaları

12. Bütün Dünya Oğlum Hanina Tarafından Besleniyor – 1

“Bütünü, oğlum Hanina tarafından besleniyor ve oğlum Hanina, Şabat’ın bir arifesinden diğerine 102 Keçiboynuzu (kıt yiyecek) ile yetiniyor. Çalışmada, “hafta içi” olarak adlandırılan çalışma sırasında, Yaratan’ın yolunda yürüyen kişiyi “Şabat arifesinde zahmet vermemiş kişi” deki gibi yorumlamalıyız, onun için keçiboynuzu tadını hissetmesi yeterlidir. Çalışmasından dinlenecektir. Ve yine de

11. Senin Korkun ve Dehşetin Yeryüzündeki Tüm Hayvanların Üzerinde Olacak

”Senin korkun ve dehşetin yeryüzündeki tüm hayvanların üzerinde olacak” RASHI şöyle yorumlar “bir günlük bir bebek hayatta olduğu sürece, onu farelerden korumaya gerek yoktur. Bashan Kralı Og öldüğünde, onun korunması gerekir” (Sanhedrin 98). Canlılık, eğilime karşı tüm savaşın sadece bir kişiye, bu dünyada bedensel meselelerde canlılık olduğunu göstermesi

10. Efendi Sevdiğini Uyarır

“Efendi sevdiğini uyarır.” Yani, Yaradan sevdiklerine ızdırap gönderir, yani Yaradan’ın yolunda yürümüyor olduklarından ızdırap çekecekler anlamındadır. Diğer taraftan, Yaradan’ın yolunda yürümüyor olmaktan ızdırap çekmeyen biri, ondan nasıl kurtarılacağına dair hiçbir nasihat almamıştır.

9. Bilgelik için Tedbir – Sessizlik – 1

“Bilgelik için bir tedbir- sessizlik”. Yani, Hohma [bilgelik] ile ödüllendirilebilmek için kişi, önce Kelim’i [kapları] ıslah etmeli ki böylece ihsan etme niteliğine sahip olsunlar. Dolayısıyla ıslah “sessizlik”tir, yani her konuda kendine “Sessiz! Benim düşüncemde böyle oldu.”’da olduğu gibi cevap verecek.

8. Bu Tora’nın Yoludur – 1

“Bu Tora’nın yoludur: Kederli bir hayat sürün.” Yaradan uğruna çalıştığından bedenin hiçbir hazzı yoktur, zira hiçbir şey almıyor. Fakat bedeni ihsan etmek için, arzusuna karşı çalışmaya alıştırırken “O zaman Efendi’den hoşnut olacaksın,” ile ödüllendiriliriz. Yani, Yaradan uğruna çalıştığımız zaman, zevk alırız ve buna “O’nun yolları hoşluk yollarıdır” denir.

7. Çizgilerin Islahı

Çizgilerin ıslahı. Sağ çizgi Abba’nın [baba] beyazıdır. Hohma [bilgelik] ışığının 320 kıvılcıma belirmesiyle, her Melech’in [kral] Malhut’u Aviut’ta [kalınlık] bir Tzimtzum [kısıtlama] olduğu için yerine alçalır ve Aviut uyumsuz olduğunda, o alçalmalıdır. Şöyle yorumlayabiliriz ki, Aviut’u düşüren Hohma’nın ışığıyla, yani kişi kendisi için çalışmaktan daha düşük bir şey

6. Şabat’ı Uygulayan Yahudi Olmayan Biri, Ölmek Zorundadır

“Şabat’ı uygulayan ve Yahudi olmayan biri ölmek zorundadır.” “Şabatınızı hafta içi bir gün yapın ve insanların muhtacı olmayın.” “Şabat’ı karşılama hala gündüzken olmalı”. Yılanın laneti, o tozun onun yemeği olacağıdır. “Bilge bir öğrenci Şabat gibidir.” “Eğitimsiz bir kişinin üzerinde Şabat korkusu vardır.” “Hafta içi” ve “Şabat” vardır. Bir

5. Erdemler Gibi Olan Günahların Anlamı

Erdemler gibi olan günahların anlamını esas olarak anlayabiliriz, şöyle ki eğer bir kişinin bir sorusu varsa, ki bu kesinlikle büyük bir kötülüktür, zira bu soru onun “başlangıcı düşünmek” olarak adlandırılan Klipa’ya (kabuk / deri) düşmesine neden olabilir. Kişi korkudan tövbe ederse, yani kendini güçlendirirse ve bu düşünceden etkilenmezse,

4. Eğer Bakire Bir Genç Kız Varsa

“Bir erkeğe nişanlanan bakire bir genç kız varsa ve bir adam onu şehirde bulur ve onunla birlikte yatar.” Kutsal Şehina’ya [Kutsallık] “genç kız” denilmesini yorumlayabiliriz. Üç durum vardır: müsait, nişanlı ve evli. “Hala Keduşa’nın [kutsallık]” safhasında, ona (dişi) “müsait” denir, zira kişinin uğruna yaptığı her şey, sadece ödül

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,116