61. Sağ ve Sol
Dünyaları sürdürmek için bir Zivug [çiftleşme], hiç durmayan, Hasadim örtülü, bir Zivug. Ruhları doğurmak için bir Zivug, duran ve Hohma diye kabul edilen bir Zivug. Sağda yaşamak mümkündür ancak doğurmak değildir ama solda, “eksiklik” olarak adlandırılan Hohma’da, bir sonraki safhayı doğurmak mümkündür. Diğer taraftan, merhamet isteyen bir kişi
90. Para ve Şeref Arasındaki Fark
Kesef [para / gümüş], Kosef [özlem duyan] ve istediklerini elde etmek için uğraşan alttakinden gelir. Şeref, alttakine bağlı değildir. Aksine, dünyamızda olduğu gibi, insanlar ona saygı duymaları gerektiğini anladıklarında, onun dışından gelir. Bu nedenle, bir kişinin parası olduğunda, şimdi şeref için çalışma zamanıdır. Bir kişi Yaradan’ın yakınlığı için
89. Sevinç ve Korku
Yazılıdır “Efendi’ye sevinçle hizmet et,” “Efendi’ye korkuyla hizmet et.” Bir kişi maneviyat eksikliği için dua etmeye geldiğinde, şimdi ihtiyaç duyduğu şeyin maneviyat olduğunu fark ettiğinden mutlu olmalıdır, zira daha önce o şuursuz bir hastaydı. Ardından dua etmek için yer vardır ve daha sonra kişi korkuya sahip olmalıdır.
88. Amalek’e Karşı Savaş
“Ve oldu ki Musa ellerini kaldırdığında İsrail galip geldi.” “Musa’nın elleri savaşıyor mu?” diye sordular. Cevap: “İsrail yukarıya baktığında onlar galip geldiler” (Roş Haşanah 29a). Yorum: “Yukarı bakmak” ihsan etmek demektir. “Bakmak” meselenin iyi olduğunu görmek demektir, Yusuf ve Benjamin hakkında “Ve gözlerimi çevireceğim” yazdığı gibi, yani ona
87. Kudüs
Jeru-Salem: “Korku”, korku için neden olan bir eksiklik anlamına gelir. “Tam korku” korkusu olmayan kişidir. “Sağ”, “bütün” olarak adlandırılır. “Sol”, “İshak’ın korkusu” gibi “korku” olarak adlandırılır. Orta çizgiyi birlikte yapmak her ikisiyle birliktedir yani birleştiklerinde o birleşmiş olur – Jeru [Yiraa kelimesinden (korku)] Salem [Shalem kelimesinden (tam)]. “Gözleri
86. “Kötü”nün Derecesi
“Ve kötülere, Tanrı dedi ki, “Neden kanunlar kitabım size lazım?”” Dünya sadece [tam] erdemliler ve tam kötüler için yaratıldı.” Tam kötülere, hissettiğinde Mitzvot [emir] olan 613 Eitin’i [Aramice: nasihatler] kullanıyor. Erdemlilere – 613 Pekudin [Aramice: birikimler].
85. Tora’ya Sadece İsrail Topraklarında Uymak
Tora bütünüyle sadece İsrail topraklarında bulunur (Zohar, Haazinu). “Çöl”ün, “yerleşim”in, “dünya”nın ve “İsrail toprakları” nın niteliği vardır. Bu, tüm Mitzvotlara [emirler] bir kişi yabancı ülkelerdeyken bile uyulabileceği anlamına gelir, yani kişi İsrail topraklarının “cennetin krallığı” olarak adlandırılan Keduşa’sına [kutsallığına] girmemiş olsa bile. Bununla birlikte, korku ve sevginin Mitzvot’una
84. Tefillin’e Dokunma
“Bir kişi dikkatin dağılmaması amacıyla Tefillin’e dokunmalı.” Tefillin’e baksaydı dikkatin dağılması için daha iyi olurmuş gibi görünür. Bununla birlikte dikkatin dağılması, Tefillinin, bir Segula [çare / güç] olduğunu ve dokunmaya “bir eylem” denildiğini hatırlamamız gerektiği anlamına gelir. Eyleme, mantığın zıttı olan “inanç” denir; bu mantığa aykırıdır.
83. Hayat ve Besinler İçin Bir Dua
Bilgelerimiz sordu, “Hayata ve besinlere ihtiyacımız varsa, besinler için dua etmeliyiz çünkü besinler hayatta olanlara verilmektedir” (Taanit 8b). “Hayat” inanç anlamına gelen “zorunluluk” olarak adlandırılır. “Besinler”, “üsttekinin emri” olarak adlandırılan Torah ve Mitzvot’un [emirler] tatlarıdır. Üsttekinin emri için dua ettiğimizde, inanç veririz, çünkü Tora’yı puta tapanlara öğretmek yasaktır,
82. Binmek için Bir At
Babalar, Merkava’dır [savaş arabası / yapı], “Ve Efendi İbrahim’in üstünde yükseldi.” yazıldığı gibi. At, sahibinin onun tüm ihtiyaçlarını verdiğini düşünür, çünkü onu oğulları gibi sever. Öyleyse o ahırdayken neden oğullar evdedir? Çünkü o evi kirletecektir. Bu nedenle, sahibi onu evin dışında belirlenen yere yerleştirir. Ancak gerçek şu ki
81. Arzunuza Karşı Yaşar Arzunuza Karşı Ölürsünüz
“Arzunuza karşı yaşar, arzunuza karşı ölürsünüz” Bir kişi kendisi için canlılık almak istemezse, o zaman o canlıdır. “Arzunuza karşı ölürsünüz.” Eğer bir kişi ölmek istemezse, bilgelerimizin dediği gibi, “Hayatlarındaki kötülere “ölü” denir”, ne kadar kötü olmak istemezse o kadar ölüdür. Yani kişi “ölü” denilen kötülüğün tanınmasına ulaşır. Aksi
80. İnsanın Alışları
İnsanın alışlarında yedi yolu ayırt etmeliyiz ve her yolda özel koşullar vardır: 1) Bağışın alınması 2) Bir hediyenin alınması, 3) Para ile kazanç yoluyla alım, 4) Takas yoluyla alım, 5) İş için maaş alınması, 6) Bir borç iadesi yoluyla alım 7) Bir kredinin alınması. “Bir borç iadesi yoluyla
79. Çalışmada Yakışıklı Nedir?
Yukarıda Tanrı’nın bir parçası olan ruh, uluslar arasında esirdir. Yani, her kişi küçük bir dünyadır ve dünyanın yetmiş ulusundan oluşur ve hepsi “kalpteki nokta” denilen onun ruhunu yönetir. Bu nedenle, “Eğer giderseniz” — ihsan etme niyetini ifşa etme yeri olan isteğe bağlı bir savaşa- çünkü savaş aracılığıyla kalpteki
78. Eğilimin Savaşı
Eğimin savaşı içsel ve dışsaldır. Bu, her birinin diğerinin teslim olmasını istediği bir boks maçı gibidir. Başka bir deyişle, biri diğerini öldürmek istemez. O zaman, savaş kıyafetsizdir, ama bir güç savaşıdır: Daha fazla güce sahip olan diğerine boyun eğdirir. Benzer şekilde, eğimin savaşında, onu öldürmeye gerek yoktur. Daha
77. Yunanlılar Etrafımda Toplandı
“Yunanlılar etrafımda, sonra Haşmonayimlıların günlerinde toplandılar.” Yunanlılar, Keduşa’nın [kutsallık] zıttı Klipa’dır [kabuk / deri]. Keduşa, mantık üstü inanç niteliğidir ve Yunanlılar açıkça mantık içinde giderler. Yunanlılar özellikle Haşmonayimlıların günlerinde gelir, yani tam da bir kişi Keduşa’nın yolunda yürümek istediğinde. Bundan önce Yunanlılara yer yoktur, çünkü “Tanrı onları birbirine
76. Çalışmalar Yükselir
İhsan etme yolunda yürüdüğümüzde, kişinin iyi eylemlerinden hiçbiri onunla kalmaz. Bunun yerine, her şey yükselir, Zohar’da yazıldığı gibi, korku ve sevgi eylemleri dünyaya uçar, yükselir. Tersine, Lo Lişma’daki [O’nun uğruna değil] bir eylem aşağıda kalır, yani o zaman bir kişi Tora’ya ve iyi eylemlere sahip olduğunu hisseder.
75. Ulustaki En Yücelerin Çalışması
Baal HaSulam öyle yaptı ki, sıradan bir insan onun yolunu izlerse, tıpkı özel bir bilge öğrenci gibi Yaradan’ ile Dvekut’a (yapışma) ulaşabilir. Ondan önce, biri Yaradan ile Dvekut ile ödüllendirilmek için yüce bir bilge öğrenci olmak zorundaydı. Baal Şem Tov’dan önce, kişi hatta dünyanın en yüceleri arasında olmalıydı,
74. Baba ve Anne
“Baba beyazı verir.” Erkek, Behina Dalet’in [Dördüncü Safha] “öz-sevgi” denilen alma kaplarının değerini düşürür. “Anne kırmızıyı verir.” Dişi Kelim’i [kapları] verir. Ancak, onlar ihsan etme kaplarıdır. Sonuç olarak, alma kaplarının kullanıma uygun olmadığına karar vermeden önce ihsan etme kaplarının elde edilmesi imkansızdır. Yani, öz-sevginin yanlış olduğunu bilmeden ki
73. Tora’nın Tatları
Çalışacak güce sahip olmak için yemek yeriz ve yiyecek bir şeyler elde etmek için çalışırız, ardından çalışacak güce sahip olmak için yemek yeriz ve böyle devam eder. Hangisinin önemli, hangisinin önemsiz olduğunu anlamalıyız. Bu çok basittir: Bir kişiye hangisini bırakmak istediğini sorarsanız, yani size bunlardan birini vermek istiyoruz
72. Onun İlahi Takdirinde Gizli ve İfşa Olan
Genel olarak dünya için, O’nun İlahi Takdir’i halktan gizlidir. Yani dünya, kendi üzerinde rehberlik olduğuna inanmaz ve her şeyin bir lider olmaksızın gerçekleştiğini düşünür. Bu nedenle, Yaradan dünyayı ifşa olan bir ödül ve ceza ile yönetir. Bu, yaratılanların Yaradan’ın “doğa” olarak adlandırılan yasalarına uymaları veya hemen oracıkta cezalandırılmaları
60. Bir Yardım Talebi
Bir kişi bazı maddesel dertlerden mustarip olduğunda, Yaradan onu cezalandırdığı için üzgün olmalıdır ki kişi dertlidir. Eğer üzülmezse, bu bir ceza değildir, zira bir kişiyi inciten şey bir cezadır ve ister gerekli şeyleri sağlama hususunda ister hastalık hususunda kişi durumuna tahammül edemez. Eğer üzüntü hissetmediğini söylerse, o zaman
59. Her Kim Öfkeli İse, Putperestlik Yapmış Gibidir
“Her kim öfkeli ise putperestlik yapmış gibidir” zira tüm günahlarda, yalnızca tek bir günah vardır: Şehvet. Bununla birlikte, onlarda gurur yoktur, zira kişi şehvetin üstesinden gelme yetersizliğiyle ilgili gurur duymaz. Bu öfke ile böyle değildir. Öfkenin şehvetinden zevk almasının yanı sıra, kişi öfkeli olmaktan da gurur duyar, çünkü
58. Ani [Ben] ve Ein [hiçbir şey / boş]
Ani bizim arzumuzdur. Ein, arzumuzun iptali. Bizim arzumuz almak içindir ve Nukva [Aramice: dişi] olarak adlandırılır. Yaradan’ın arzusu ihsan etmektir. Sonuç olarak, bir kişi Ani’yi iptal ettiğinde, Ani ve Ein birleştirilir. Bu, çalışmamızın Ani’yi Ein’e dönüştürmek, yani Nukva’nın arzusunu ihsan etme arzusuna dönüştürmek olduğunu ima eder. Ama bir
57. Bir Kutsamaya Sahip Bir Kli [Kap]
Bir kutsamaya sahip bir Kli ile ilgili olarak, bir kutsama “ışık” olarak adlandırılır ve “barış” Kli anlamına gelir. Barış ihsan etmeyi isteyerek yapılır ve bu ışık sayesinde gelir. Dolayısıyla, kim önce gelir, ışık mı kutsama mı? Cevap: Işık. Işık geldiğinde, önce Kli’nin ıslahını düşünmeliyiz. Buradan, ışığın önce Kli’nin
56. Çalışmadaki Sorular
Nasıl olur da bir kişinin yaptığı bütün bir yıl süren maddesel çalışmadan kişi kendine sormaz, Bu yıl ne kazandım? Fakat maneviyatta, bir kişi geçen yıl boyunca ne kazandığını sorar. Ne kazandığıyla ilgili soru, Keduşa [kutsallık] tarafından mı yoksa Sitra Ahra’nın [diğer taraf] tarafından mı gelir? Bu dünyaya “yalan