e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Damadın Suçlarının Bağışlanmasının Önemi Nedir?

Makale 7, 1988 Bilgelerimiz şöyle söylemiştir: “Üç kişinin günahları bağışlanmıştır: Din değiştiren, büyüklüğe erişen ve bir kadınla evlenen.” Bundan, ona Mahalat denmesinin nedeninin, günahlarının – Nimhalu – affedilmiş olduğunu öğreniyoruz. Aksine, VaYişlah bölümünde ona İsmail’in kızı Bosmat denir.” (Raşi, VaYişlah’ta sunulmuştur.) Bu ayet açıklama gerektiriyor. Bilgelerimiz bize, damadın

Çalışmada Bir Tarla ve Tarla Adamı Arasındaki Fark Nedir?

Makale 6, 1988 Zohar’da (Toldot) şöyle yazılmıştır: “’Ve İshak, Esav’ı sevdi, çünkü onun ağzında oyun vardı.’ Burada ‘yetenekli bir avcı, bir tarla adamı’ yazdı ve orada ‘Yiğit bir avcıydı’ yazılıdır. Nasıl ki orada, bu, insanların zihinlerini avlamak ve onları Yaradan’a isyan etmeleri için yanıltmak demekse, burada da ‘tarla

320. Öğrenen Utangaç Değildir

Ağustos 1978, Kudüs “Öğrenen utangaç değildir” ve “Tora’nın onuruna dikkat edin.” Neden? Çünkü kişi kendini alçaltmalı ve çalışmaya gitmelidir. Kişi Tora’nın onuruna dikkat ederse, yani bedeninin Tora’ya saygı göstereceğine, Tora’nın kendisi için önemli bir şey olduğuna kendini alıştırırsa, kendini Tora için alçaltabilir. Bu böyledir çünkü utanç, öncelikle kişi

319. Gururlu Olan Kimse Putperestlik Yapıyor Gibidir

Ağustos 1978, Kudüs “Gururlu olan kimse putperestlik yapıyor gibidir.” Gurur, kişinin alçakgönüllülüğünü hissetmemesi anlamına gelir, yani kişinin kendisine değil de Yaradan’a hizmet etmesi büyük önem taşır, zira insan önemsenmeye değmeyen aşağılık bir varlıktır ve ömrünün tüm yıllarını, “insana hizmet etmek” denilen, yalnızca kendisine hizmet etmek ve mutlu etmek

318. Görmek ve Duymak

“Duymak”, “inanç” olarak adlandırılır, bize söylenen duyduğumuz şeylere -bunun doğru olduğuna- inanmamız gerekir. “Görmek”,  “bilmek” olarak adlandırılır, kişi kendisi görürse inanmak zorunda olmadığındadır.

317. İnanç – 1

1944 İnanç “mantık üstü” olarak adlandırılır ve bu Nukva [kadın] ve “yasa” olarak adlandırılır, Tora “mantık içinde” olarak adlandırılır ve “hüküm” olarak adlandırılır. Aşer Yatzar [Oluşturan] duasında, “Onda delikler üzerine delikler, çukurlar üzerine çukurlar yarattı” demenin anlamı budur. O bunu, “Deliklerin” Nukva olduğu ve doldurulacak bir eksikliğin olduğu

316. Adam HaRishon – 2

Adam HaRishon’un kökü, ekilmeye uygun olmayan tozdur, şöyle yazıldığı gibi, “Ve Rab Tanrı, adamı toprağın tozundan yarattı.”  Bu demektir ki Bina, Adom [kırmızı] olan Adama’nın [toprak] ıslahı olmasaydı, bolluğu almaya uygun olmazdı. Böylece, Adam HaRishon’un sünnetli doğduğu kabul edilir.  Bilgi ağacının günahı nedeniyle, “Tozdansın ve toza döneceksin” diye

315. Üç Ruh

“Yakup’un evine söyleyeceksin ve İsrailoğullarına anlatacaksın.” Midraş’ta, “‘söyleyeceksin’ kadınlardır, onlara özü [özeti] söyleyin. ‘Ve İsrailoğullarına anlat’, işitebildikleri kadar meselenin ayrıntılarını onlara detaylandırın. Fakat neden kadınlara? Bunun nedeni onların, Mitzvot’ta [emirler] aceleci olmalarıdır. “Başka bir yorum: Onlar oğullarını Tora’yı öğrenmeye teşvik ederler. Rabbi Tachlifa de Keisarin, ‘Dünya yaratıldığında, sadece

314. Küçüklük ve Büyüklük

“Ve görme ışığının ödülünü Atik Yomin’e vereceğim.” O, Sulam’da [Zohar üzerine Merdiven yorumu] MAN’ı VAK denilen Bina’nın Katnut’unu [küçüklük/bebeklik] almak için yükseltirken, bunun Atik Yomin’in ödülü olduğunu yorumlar (Zohar, Idra Raba, Madde 188). Bina’nın Katnut’unun neden Atik Yomin için ödül olarak görüldüğünü anlamalıyız. Bunu, mantık ötesi sayılan Hasadim

313. Rab Sizin İçin Sevindiğinde

“Ve şöyle oldu, iyilik yaptığınız için, Rab sevindi, …Böylece Rab siz yok olduğunuz için sevinecek” (Tesniye 28). Bir kişi bir hedefe ulaştığında veya hedefe yaklaştığını gördüğünde sevinç vardır. Genel olarak dünyada, bütün temel bu dünyada ve sonraki dünyada ödül almak üzerine inşa edilmiştir ve Mitzvot‘un [emirlerin] yerine getirilmesini

312. Savaşa Giderseniz – 1

“Düşmanınıza karşı savaşa giderseniz.” RASHİ bunu, bu isteğe bağlı savaş anlamına gelir diye yorumlar. Bunun iki tür savaş olduğunu ima ettiğini anlamalıyız: 1) eylemler üzerinde yani Mitzvot [emirleri] yapmak veya günahlar işlemek, 2) izinler üzerinde, yani tüm Tora ve Mitzvot’u yerine getirmek, insanın otoritesini genişletmek, her seferinde daha

311. Adam HaRişon’un Yediği Ağaç Buğdaydı

31 Ocak 1972 “Rabbi Yehuda dedi ki, “Adam HaRishon’un yediği ağaç buğdaydı, çünkü bebek tahılın tadını almadan önce ‘Baba ve Anne’ diye seslenmez.” (Sanhedrin 70b) Şunu sormalıyız: 1) Beş çeşit tahıl olduğuna göre, onun buğday olduğuna dair delil nerededir? 2)Eğer bunun tahıl yani buğday olduğunu bildiğimizi söylüyorsanız, çünkü

Çalışmada, ‘İsrail Sürgündeyken Şehina Onlarla Beraberdir’ Nedir?

Makale No. 5, 1988 Megillah’ta (s. 29) yazılıdır: “Tania Rabbi Şimon Ben Yohay der ki, ‘Gelin ve İsrail’in Yaratıcısının ne kadar sevgi dolu olduğunu görün; sürgünde oldukları her yerde, Şehina [Kutsallık] onlarla birliktedir  ‘Ve Efendiniz Tanrı esaretinizden döndü’ denildiği gibi. ‘Dönecek’ demedi, daha ziyade ‘döndü’ dedi, Yaradan’ın onlarla

310. Erdemliler Yok Olur ve Kimse Fark Etmez

“Erdemliler yok olur ve kimse fark etmez… çünkü kötülük yüzünden erdemliler yok olur,” (İşaya 57). Zohar, “Yaradan dünyaya baktığında, dünya var olmaya layık olmadığında ve yargılama dünyada olduğunda, O, onların aralarında yaşayan erdemli olanları alır,” şeklinde yorumlar. Bunu şöyle yorumlayabiliriz, bir kişiye düşüş verilmeliyse, erdemliler ondan uzaklaştırılır yani

309. Gizlilik İçinde Yürümek İle İlgili

12 Şubat 1972 “O sana dedi ki, ‘Ey insan, iyi olanı ve adaleti yerine getirmekten, merhameti sevmekten ve Efendi’n Tanrı’nın yanında gizlilik içinde yürümekten başka, Efendi’n senden ne ister’” (Mika 6). “Gizlilik içinde yürümek” gizli olan, görünmeyen bir şey anlamına gelir. Görünür olan bir şeye “ifşa olmuş” denir,

308. Bizi Sen Seçtin – 2

12 Şubat 1972 “Bizi Sen seçtin” ile ilgili olarak, sorunun bir açıklaması vardır: Bilgelerimiz, Yaradan’ın dünyadaki tüm milletleri davet ettiğini ama onların bunu kabul etmediğini söylediler. Sadece İsrail halkı, “Yapacağız ve duyacağız” dedi. O halde neden “Sen bizi seçtin” diyoruz? Bunu çalışma içinde yorumlamalıyız. Bilinir ki insan küçük

307. Aşağıda Hiçbir Çimen Yaprağı Yoktur

15 Şubat 1972’de bir aybaşı şenliği yemeğinde “Aşağıda, yukarıdaki bir meleğin ona vurup, ‘büyü’ demediği tek bir çimen yaprağı bile yoktur.” Neden etkilenmesi gerektiğini veya büyümek istemediğini sormalıyız. Sonuçta doğada herkesin küçük kalmak değil, büyümek istediğini görüyoruz. Bunu anlamak için çalışmada, bunu yorumlamamız gerekir. Doğası gereği, kişi dünyaya

306. Eğer Rav, Rabbin Bir Meleğine Benziyorsa

15 Şubat 1972 “Eğer Rav, Rabbin bir meleğine benziyorsa, Tora’yı onun ağzından öğrenmeye çalışmalarına izin verin.” Bir “melek” onun kötü bir eğilimi olmadığı anlamına gelir, bilgelerimizin dediği gibi, “Musa göğe yükseldiğinde, melekler dediler ki, İhtişamını göğün üzerine koy.’ Yaradan [Musa’ya] dedi ki, ‘Onlara ikna edici bir cevap ver.’

304. Korku ve Sevgi

21 Ekim 1972, Şabat’tan sonra Sevgi ve korku ile ilgili olarak, korkunun sevgiden önce geldiği bilinmektedir.  Bunun nedeni, kişinin Tora ve Mitzvot’u [emirler] sevgiyle yerine getirebilmesi içindir yani kişi Tora ve Mitzvot‘ta hazzın tadına varacak ve bu da onun Tora ve Mitzvot‘u sevmesine neden olacaktır. Ancak, Tora ve

303. Onları Tam Bir Yapıyla Memnun Et – 2

21 Ekim 1972, Şabat’tan sonra “Onları tam bir yapıyla memnun et; Yüzünün ışığıyla onları aydınlat” (Şabat ilahileri). “Bütün yapı”nın ve “eksik yapı”nın ne olduğunu anlamamız gerekiyor. Gerçek şu ki, kişi yaptığı her şeyde, çalışması vasıtasıyla içinde yaşamak için eksiksiz bir yapıya sahip olmak ister. Kişinin içinde kendisinin yaşayacağı

302. Yaradan Yakup’u Kendisi İçin Seçti

Hanuka, 4 Aralık 1972 “Yaradan Yakup’u Kendisi için seçti.” Bilgelerimiz sordu, “Kim kimi seçti? Yaradan mı Yakup’u seçti yoksa Yakup mu Yaradan’ı seçti? ” Mesele şu ki, bir yandan kişi Yaradan’ın onu seçtiğine inanmalıdır ve bu “özel İlahi Takdir” olarak adlandırılır ve kişi, Tora ve Mitzvot‘taki [emirler] çalışması

301. Genel Halk Ve Seçilmiş Azınlık

21 Aralık 1972 Genel halk ve seçilmiş azınlık vardır. Ayrıca, yetiştirilme ve gelenekler vardır. Ve bir de cennet korkusu vardır. Genel halk “yetiştirilme” olarak kabul edilir. Yani onları Tora ve Mitzvot’a [emirlere] uymakla yükümlü kılan, bu şekilde yetiştirilmiş olmalarıdır. Bu demektir ki, eğer beden kişiye bu şeyleri neden

Çalışmada Su Seli Nedir?

Makale No. 4, 1989 Zohar, Nuh (Madde 148), “Bak işte, yeryüzüne tufanı getiriyorum.” ayetini yorumlar. Bunlar onun kelimeleridir: “Rav Yehuda açtı: ‘Bunlar, İsrail Oğullarının kavga ettikleri yer olan Meriva’nın [İbranice: kavga etme] sularıdır.’ O sorar: ‘İsrail Oğulları Yaradan’la başka yerde kavga etmedi mi?’ O cevaplar: ‘Bunlar, suçlayana güçlenmesi

420. İleriye Gönder

Haziran 1980 “Gönder”, RASHI “Sebebine göre.” diye yorumladı. Casusları İsrail topraklarını gezmeye göndermenin Cennetin Krallığını kabul etme meselesi olduğu bilinmektedir, çünkü insan her zaman Yaradan’ın yolunda, “Yaradan’ın hatırı için” denen hakikat yolunda yürümenin değip değmeyeceğini gören casuslara sahiptir. Tora bize burasının süt ve bal akan bir ülke olduğunu

419. Casuslar

“Gönder,”, RASHI şöyle yorumlar; “Sana emir vermiyorum …, kesinlikle onlara hata yapmaları için yer açıyorum.” Neden? Casuslar doğruyu söyledi, ancak bunun iyi olduğuna mantık ötesi inanmalıyız. Eğer bizler mantık dahilinde gitmek istiyorsak, hataya yer vereceğim, böylece onu mantık dahilinde miras almayacaklar. (Mantık) ötesi gereklidir çünkü ancak bu şekilde

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,182