e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

444. Karanlık Işıktan Önce Gelir

“Eğer Rav [öğretmen / büyük olan] bir melek gibiyse,” vb. “Kim zengindir? Payına düşenle mutlu olan.”. “Yemek yemek insanı maddeleştirir.” Dilden ve damaktan geçmediği sürece yiyeceklerin tadı yoktur. Aynı şey manevi yiyecekler için de geçerlidir. Eğer Tora ve Mitzvot [emirler] Yaradan’a inançtan geçmezse, fiziksel yiyeceklerde olduğu gibi tadı

443. Bu Yazılan Çabadadır

“Senin işin ne?  … Bir sineğin gelip bir Dalet’in taçına oturmasından, onu silip bir Reiş’e çevirmesinden bile korkuyorum. ( Iruvin 13). “Sinek” yabancı düşünceler anlamına gelir. Dalet’e gelince (“Zohar Kitabına Giriş” in başlangıcına bakınız), Dalet, Keduşa‘da [kutsallıkta] ve Reiş Sitra Ahra’dadır [diğer tarafta]. O, silinebileceğini yani inancın silinebileceğini

422. Söylediğiniz Çocuklarınız

Temmuz 1979 “Ve av olacağını söylediğin çocuklarınız ve bugün iyiyi ya da kötüyü bilmeyen oğullarınız oraya gelecek. Onu, onlara vereceğim ve onu miras alacaklar.” Bize verilen Tora ve Mitzvot‘un [emirlerin] kalbi, “kötü eğilimi Ben yarattım; Tora’yı da şifa olarak yarattım.” şeklindedir. Tora ve Mitzvot, kişiyi Kral’ın sarayına girmeye

441. İsrailoğulları’nın İntikamını Alın

Temmuz 1979 “Ve Rab Musa ile konuştu … ‘Midyanlılar’dan İsrailoğulları’nın intikamını alın’… ve Musa halkla konuştu … Midyan’dan Rabbin intikamını almak için.” Yorumcular bununla ilgili olarak şunu sorarlar: “Musa insanlara anlatırken Yaradan’ın sözlerini neden Rabbin söylediği gibi İsrailoğulları’nın intikamı değilde Rabbin intikamı olarak değiştirdi? Onlar ayrıca Yaradan’ın çoğul

Çalışmada, İyi Büyürse Kötü de Büyür Ne Demektir?

Makale No.8, 1989 Ayet şöyle der: “Oğullar onun içinde koşuyorlardı ve o, ‘Eğer öyleyse, neden ben?’ dedi ve Rabbi aramaya gitti.” (Yaratılış 25:22). RAŞİ bilgelerimizin sözlerini getiriyor: “‘koşmak’ kelimesi, Şem ve Ever Tora’sının kapılarının önünden geçerkendir. Yakup koşuyor ve dışarı çıkmak için bastırıyordu. Puta tapınmanın kapılarının önünden geçiyordu,

Çalışmada Gerekli Olan Kuvvetler Nelerdir?

Makale No. 11, 1989 Bilgelerimiz şöyle söylemiştir: “Rabi Yitzak dedi ki, ‘Biri size ‘çalıştım fakat bulamadım’ derse, inanmayın; ‘Çalışmadım ama buldum.’ derse, inanmayın; ‘Çalıştım ve buldum.’ derse; inanın.” “İnanmak” ne anlama geliyor anlamalıyız. Yalan söyleyen insanlardan mı bahsediyoruz? Burada Tora ile meşgul olan kişilerden bahsediyoruz; şüphesiz onlar düzgün

Çalışmada “Kötülerin Üzerine Gelen Felaket Erdemlilerle Başlar” Nedir?

Makale No: 9, 1989 Bilgelerimiz şöyle dedi (Baba Kama 60), “Dünyada kötüler olmadığı sürece, dünyaya hiçbir felaket gelmez, fakat bu erdemlilerle başlar.” Felaket kötülerin başına gelmeliyse, erdemlilerin neden felaketi hak ettiğini anlamalıyız. Erdemlilerin suçu nedir? Çalışmada önce felaketin ne olduğunu, çalışmada nelerin “kötü” olduğunu ve nelerin “erdemli” olduğunu

440. Pinhas Gördü

Temmuz 1979 “Bu nedenle, ‘İşte, ona Benim barış antlaşmamı veriyorum,’ de.” “Barış antlaşmasının”’ ne anlama geldiğini, ima yoluyla anlamalıyız. “Barış antlaşması” olarak adlandırılan bu antlaşma ne hakkındadır? Balak bölümünün sonunda “Ve Pinhas gördü” yazılıdır. RAŞİ, onun bir eylem gördüğü ve bir kuralı hatırladığı şeklinde yorumlamıştır. O, ona, Musa’ya

439. Pinhas Neden Rahiplikle Ödüllendirildi?

Temmuz 1981 Kötü eğilim ve iyi eğilim bir akıl meselesi değil, bir duygu meselesidir.  Kişi, Tora ve Mitzvot [emirler] ile meşgul olurken kendisi için herhangi bir fayda görmüyorsa, kendini kötü hisseder.  Buna “kötü eğilim” denir.  Eğer kişi, çalışmada erdem sahibi olmadığından pişmanlık duyuyorsa, kendi menfaati için bir şey

438. Hizmetkârını Kurtar, Sen, Tanrım

Temmuz 1981 “Hizmetkârını kurtar, Sen, Tanrım; Senin hizmetkârının ruhunu sevindir, Senin gücünü hizmetkârına ver.”  Davut bu şükranla, üç kez kul oldu, bu üç kez Mişna yazarlarının kişinin duada kul olması gerektiğini söylemesine karşılık gelir “İlk kutsamalarda, o, Rav’ını [yüce olanı / öğretmenini] öven bir hizmetkâr gibi olmalıdır. Ortalarda,

437. Büyük Rahiplik

Temmuz 1981 Zohar, büyük rahiplik için bir emirin ne olması gerektiğini açıklar, “Çünkü Tanrısı için gayretliydi” diye yazıldığı gibi, bir ruhu öldüren herhangi bir rahip, onların derecesini açıkça menettiği için, rahiplikten sonsuza kadar menedilir. Sulam [Zohar üzerine Merdiven yorumu], rahipliğin Hesed [Merhamet] olduğunu ve bir ruhu öldürmenin bunun tersi olduğunu

436. Üç Dua

Temmuz 1978 “Ancak üçüne ‘dua’ denir: Tanrı’nın adamı Musa için dua, başka hiçbir insanda olmayan bir dua; Davut için başka hiçbir kralda olmayan bir dua; yoksullar için dua, bu bir duadır. Bu üç duadan en önemlisi hangisidir? Yoksullar için olan duadır. Bu dua Musa’nın duasından ve Davut’un duasından

Çalışmada Yaratandan İstemeniz Gereken Yardım Nedir?

Makale 35, 1988 Bilgelerimiz (Kiduşin) dedi ki, “Rabbi Yitzhak ‘İnsanın eğilimi onun üzerinde her gün yenilenir.’ dedi. Rabi Şimon Ben Levi ; ‘İnsanın eğilimi onu her gün yener ve öldürmeye çalışır. Yaradan’ın yardımı olmasaydı, kişi üstesinden gelemezdi, ‘Tanrı kişiyi onun eline bırakmayacak’ denildiği gibi, dedi.’ “Onlar aynı zamanda

Çalışmada, İnsanın, Yaratan’a Atfedilen İnsanın Çalışması Nedir?

Makale No. 31, 1988 Zohar’da (Ekev, Madde 1) şöyle yazılmıştır: “‘Ve yemek yiyip doyacaksın ve Tanrın Yaradan’ı kutsayacaksın.’ Bu emir kişinin bu dünyada yediği, içtiği ve zevk aldığı her şey için Yaratan’ı kutsamasıdır. Eğer kutsamazsa, ona ‘Yaratan’dan çalan hırsız’ denir. ‘Annesini ve babasını soyan kişi’ ayeti ile ilgili

435. Balak Öğüt Aldığında

Temmuz 1978 Balak öğüt aldığında, o, “ve onu bu topraktan süreceğim” dedi. O, “İsrail’in kavradığı o derece, kesinlikle topraktandır” dedi çünkü o, “toprak” olarak adlandırılan Malhut‘tur. “Çünkü İsrail’e karşı savaşabilen ve ona karşı koyabilen benden daha güçlüdür” sözünün anlamı budur çünkü onların derecesi onunkinden daha güçlüdür. Bu nedenle,

434. Çadırların Ne Güzel, Yakup – 2

Temmuz, 1979 “Çadırların ne güzel, Yakup, senin meskenlerin, ey İsrail.” O kötü olanın kutsamalarıyla, kalbinde ne varsa görünür olur. Balak, niteliği kendi için alma olan Kabil‘in [almak] harflerine sahiptir. Balaam’da, taştan kalbe ait bir ulus olan Lev-Am‘ın [ulusun kalbi] harfleri vardır. O, ona, “İşte, Mısır’dan bir ulus çıktı”

433. Efendiniz Tanrınız Dinlemek İstemiyordu

21 Ekim 1971 “Efendi Tanrınız, Balaam’ı dinlemek istemiyordu ve Efendi Tanrınız laneti sizin için bir kutsamaya çevirdi.” Yaradan’ın değersiz bir adamı dinlemeye isteksiz olmasının kerametini anlamalıyız. Ayrıca, O, Balaam’ı hiç duymamışsa, laneti bir kutsamaya çevirmiş olması ne anlama gelir? Mesele şu ki, İsrail’de bir kötülük yeri bulmak için

432. Buzağının Yapılışı

Miron Köyü, Haziran 1966 İneğin saflığı konusu Nissan ayından önce gelir çünkü onlar Nissan’da kurtarılmıştır. İnek, inanç olarak kabul edilir, RAŞİ’nin, bir kralın sarayını kirleten bir hizmetçinin çocuğuyla ilgili bir alegoride yorumladığı gibi.  “Anne gelsin ve oğlunu temizlesin” dediler. Aynı şekilde inek de, buzağının kefaretini öder.  Buzağı meselesi,

431. Ayağına Bir Ayakkabı

“O ayakkabı yerleri … Bu nedenle, ölünün rüyada insana verdiği her şey güzeldir. Ama evden bir eşya aldıysa, bu onun ayakkabısını almak kadar kötüdür. Sebebi nedir? Bu, onun bacağını hareket ettirdiğini gösterir” (Zohar, Hukat, Madde 8) Şunu açıklamalıyız ki “Ölü” alma arzusu anlamına gelir. Keduşa [kutsallık] için yaptığı

Çalışmada “Şabat Arifesinde Çaba Sarf Etmeyen, Şabat Günü Ne Yiyecek” Nedir?

Makale No: 7, 1989 Bilgelerimiz dedi (Avoda Zara 3), “O’na dediler ki, ‘Dünyanın Efendisi, bize peşinen ver, biz yapacağız.’ (Tora’yı bize şimdi ver ve onu uygulayacağız.) Yaradan onlara şöyle dedi: ‘Ahmaklar, Şabat [Sebt] arifesinde çalışan, Şabat’ta yiyecek. Şabat arifesinde çalışmayan, Şabat’ta nereden yiyecek?” Çalışmada şunu anlamalıyız: 1) “Şabat

Çalışmada Mantık Ötesi Nedir?

Makale No:6, 1989 Roş Haşana’nın (İbrani Yeni Yılı), Musaf (tamamlayıcı) duasında şöyle yazılmıştır: “Bu nedenle Efendi, İsrail’in Kralı ve kurtarıcısı, Ev Sahiplerinin Efendisi şöyle dedi: ‘Ben ilkim ve sonum ve Benden başka Tanrı yoktur.’” “İsrail’in Kralı” sözlerini anlamalıyız. O, dünya milletlerinin kralı değil midir? Ne de olsa, O

Bir Düşüş Esnasındaki İki Eylem Nelerdir?

Makale No. 32, 1988 Bilgelerimiz Hulin’de (s. 7b) şöyle yazdılar: “Rabbi Hanina dedi ki, ‘Kişi yukarıdan çağrılmadıkça, aşağıdan parmağını kaldırmaz, ‘Adamın adımları Efendi’dendir ve adam yolunu nasıl anlayabilir?’’ denildiği gibi. Bilgelerimizin çalışmada bununla bize ne dediğini anlamalıyız ki böylece yukarıdan çağrılmadıkça bir kişinin aşağıdan parmağını kaldırmadığını bileceğiz. Bunu

430. Daha Yüksek Bir Ruh

“Bu, Efendi’nin söylemesini emrettiği Tora’nın [kanunun] yasasıdır.” vb. “Gelin ve görün, bu ölü, dünyadan çocuksuz ayrıldığında, o prensin kızı, onu yanına almaz” (Zohar, Hukat, Madde 10). Başka bir deyişle, alma arzusu ondan ayrılırsa ve kendisi için ona ihtiyacı yoksa yani niyeti sadece Yaradan uğruna içinse, yine de oğullara

429. Her Şeyi İhsan Etmek İçin Yapın

“Bu, Tora’nın yasasıdır.” RAŞİ şöyle yorumlar: “Şeytan ve dünya milletleri, ‘Bu Mitzva [emir] nedir ve bunun anlamı nedir?’ diyerek İsrail’i saydığından, O, bunun hakkında, Benim önümdeki bir “yasa” ve bundan şüphe etmeye izniniz yok, diye yazdı” Kızıl inek, sarayı kirleten bir hizmetçinin çocuğuyla ilgili bir alegori. “Annesi gelsin

428. Bu Tora’nın Yasasıdır – 2

“Bu, Tora’nın yasasıdır.” RAŞİ şöyle yorumlar: “Şeytan ve dünya milletleri, ‘Bu Mitzva [emir] nedir ve bunun anlamı nedir?’ diyerek İsrail’e hesap sorduğunda, O, bunun hakkında, Benim önümdeki bir “yasadır” ve bundan şüphe etmeye izniniz yoktur, diye yazdı” Bunu anlamalıyız, çünkü bu, dünya milletleri bunun nedenini sorduğu için, onun

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,127