e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

450. Kalbin Ve Aklın Gelişimini Sağlayan Güçler

“Bilge bir öğrenci hiddetlenirse, bunun nedeni Tora’nın onu alevlendirmesindendir.” RAŞİ şu şekilde yorumladı, Tora’sı sayesinde büyük bir kalbe sahiptir ve diğer insanlardan daha özenlidir. Bu, onu erdemli tarafına mahkûm etmemiz gerektiği anlamına gelir. (Taanit 4a). Bunu, onun kocaman kalbi nedeniyle her şeyden etkilendiği ve her şeye duyarlı olduğu,

449. Düşüş Açıklandı

“O zamanlar layık olan İsrail… doğru yerdedir.” RAŞİ meyveler ve diğer şeyler ile yorumladı (Roş Haşana 17b). Düşüşün, bir düşüş vb. olacağı bildirilir ve kişi ona layık olur. Ne yapılmalıdır? Güçler, ona meyve verecek bir yerde verilir yani kişi, Lişma’ya [O’nun rızası için] götüren kitaplarda ve Lişma çalışmasını

448. Bütünlük Hissi

Ayet hakkında “‘Başından beri Efendi’nin gözleri daima onun üzerindedir.’ (Tesniye 11) sözü, bazen olumlu, bazen olumsuz olarak söylenir. Bazen olumlu, nasıl olur?  İsrail, yılın başında tam anlamıyla kötüydü ve birkaç yağmura mahkum edildi.  Sonunda tövbe ettiler.  Hüküm çoktan verildiği için eklemek imkansızdır, ancak Yaradan onları mevsiminde, onlara ihtiyacı

447. Yaradan İle Barış

“Seni duydum ve korktum.” Bu, artık tam bir bütünlük içinde olmasına ve ekleyecek hiçbir şeyi olmamasına rağmen, yaşadıklarından dolayı korkusunu büyüttüğü şeklinde yorumlanmıştır. Ama bu, onun geçirdiği evrelerden yani Katnut [küçüklük / başlangıç] zamanından, onun tüm çalışmasını tamamlanmamış olduğu zamandan gelir. Bundan, onun uzun bir süre Yaradan’la barışık

446. Kuru Toprağın Anlamı

Şimdi, hiçbir tehlikesinin olmadığı, tam tersine büyük bir tatlandırmanın olduğu, kuru toprağın anlamını açıklayacağız. Lakin bu, yiyecek ve besin sağlayamadığı için, dışarı vermeden içeri almaya benzer zira yiyecek ve besin sağlayamaz ve içine düşenler, “güneş ısındığında, o erir.” örneğinde olduğu gibi, onun ısısı ve kuruluğuyla yanar ve kaybolur.

Çalışmada Acı Çekmek Ne Anlama Gelir?

Makale No. 27, 1989 Yom Kippur’da (Kefaret Günü), ‘Onsekiz Dua’da (Tanrım, Yaratılana Kadar) deriz ki, ‘Senin huzurunda işlediğim günahları, acı çekme yoluyla değil, çok olan merhametinle sil.’ Nasıl oluyor da günahlarımızı silmesine dair dua ettiğimizde, O’nun huzurunda şartları belirliyoruz ya da günahlarımızı silmesini istiyoruz. O halde ‘ama acı

Çalışmada “Sarhoş Bir Adam Dua Etmemelidir” Nedir?

Makale No. 21, 1989   Bilgelerimiz (Iruvin 64) şöyle dedi, “Sarhoş bir adam dua etmemelidir. Ve eğer dua ederse, onun duası iğrençtir.” Bu demektir ki, onun dua etmemesi daha iyidir, çünkü onun duası iğrençtir. Ama “iğrenç” ne anlama gelir? Ensest ile ilgili olarak da “iğrenç” kelimesine rastlıyoruz. Genel

Çalışmada “Sayılanda Kutsama Yoktur Ne Demektir?

Makale No. 18, 1989 Zohar’da (Ki Tissa, Madde 2) şöyle yazılmıştır: “Gel ve gör: Sayılanın üzerinde bir kutsama olmadığı tespit edilmiştir. Ve eğer derseniz ki, ‘İsrail nasıl sayıldı?’ O, onlardan ruhları için kefaret aldı ve kefaretin tamamı toplanıncaya ve sayıya ulaşıncaya kadar, onların hesap yapmadıklarını tespit ettiler. Öyle

Çalışmada Kötü Eğilimin Yükselmesi ve İftira Etmesi Ne Demektir?

Makale No. 20, 1989 Zohar’da (Madde 20) şöyle yazılmıştır: “‘Yasa budur,’ İsrail meclisidir. Yükselen Malhut, onu hakikatin yolundan saptırmak için kişinin aklına gelen kötü düşüncedir. O yükselen ve insana iftira atan yakılmış adaktır ve iftira atmasına izin vermemek için ateşte yakılmalıdır. Bu yüzden, bütün gece sunağın tepesindeki yakılacak

Damadın Yemeği Nedir?

Makale No. 12, 1989 Bilgelerimiz şöyle dedi: “Damadın yemeğinin tadını çıkarıp onu memnun etmeyen kişi, beş sesle ihlal eder.” (Berahot 6). Bu yemeğe neden “gelinin yemeği” değil de “damadın yemeği” dendiğini anlamalıyız. Tora’da, Yakup’la ilgili olarak, yemeği Yakup’un değil, Lavan’ın [Laban] yaptığını görüyoruz, şöyle yazıldığı gibi: “Ve Lavan

Çalışmada, Yaradan’ı Kutsamadan Önce Selam Verme Yasağı Nedir?

Makale No. 17, 1989 Zohar, Tetzaveh, madde 51’de şöyle yazar: “Rabbi Yehuda, ‘Nefesi burun deliklerinde olan adamı bırakın, ne için ciddiye alınmalı?’ diye başladı. Peygamber, insanların birbirine yaklaşmaması için diğer insanlardan uzak durması ve diğer insanların da ondan uzak durması konusunda mı uyarıyordu? Ayetin, Yaradan’ı kutsamadan önce, dostuna

Çalışmada Boş bir Masada Kutsama Yasağı Nedir?

Makale No. 16, 1989 Zohar’da şöyle yazar, Yitro (Madde 437): “‘Tanrı’nın adını boş yere ağzına almayacaksın.’ Rabbi Shimon başladı, ‘Ve Elisha ona dedi ki: ‘Senin için ne yapabilirim? Söyle bana, evde neyin var?’ Elisha ona dedi ki, ‘Üzerinde Yaradan’ın kutsamasının olabileceği bir şeyin var mı?’ Kişinin boş bir

Çalışmada, ‘Çünkü Siz Tüm Halkların En Küçüğüsünüz’ Nedir?

Makale No. 40 (1990) (Tesniye 7:7-8) şöyle yazılmıştır: “Efendi’nin sizi arzulaması, sayıca halkların herhangi birinden daha fazla olduğunuz için değildir, zira siz bütün halkların en küçüğüsünüz. Efendi sizi sevdiği ve atalarınıza ant içtiği yemini tuttuğu için, Efendi sizi güçlü bir elle çıkardı ve sizi kölelik evinden, Mısır Kralı

Çalışmada ‘Erdemliler Günahkârlar Sayesinde Görünür Hale Gelir’ Ne Demektir?

Makale No. 15, 1989 Zohar’da (Şemot  [Mısır’dan Çıkış], Madde 370) şöyle yazar: “‘Sevdiğim bana ait, ben de O’na, O, zambakların arasında otlatır.’ Zambakların dikenleri olduğu için, Yaradan, dünyasını erdemli ve günahkârlarla yönetir. Nasıl ki zambaklar dikenleri olmadan ayakta kalmaz, erdemliler de günahkârlar olmadan ayırt edilmez.” Bu, günahkârlara, erdemlilerin

Çalışmada, “Merdiven Diyagonaldir (Çaprazdır)” Ne Demektir?

Makale No.10,1989 Ayet şöyle der (Yaratılış 28:12), “Bir düş gördü ve yeryüzüne, tepesi göğe uzanan bir merdiven inşa edildi. Ve işte, Tanrı’nın melekleri onun üzerinde inip çıkıyorlardı.” Merdivenin çapraz olarak durması gerektiğinin ne anlama geldiğini anlamalıyız, çünkü görüyoruz ki eğer bir merdiven dik bir şekilde duruyorsa, ona tırmanmak

Çalışmada Kutsallık ve Saflık Nedir?

 Makale No. 28, 1991 Zohar’da (Kedoshim, Madde 13) şöyle yazılmıştır: “ ‘Çünkü Ben Efendiniz kutsalım’ yazıldığı için Tora’ya ‘kutsal’ denir. Bu üstteki, Kutsal İsim olan Tora’dır. Bu nedenle onunla meşgul olan kişi arınır ve sonra kutsanır; şöyle yazıldığı gibi, ‘Kutsal olacaksınız.’ ‘Kutsaldınız’ demiyor, ‘Kutsal olacaksınız’ diyor, gerçekten de

“Kalbine Yanıt Ver” Ne Demektir?

Makale No. 14. 1989 Zohar’da (VaEra, Madde 89’da) şöyle yazılmıştır: “Rabbi Elazar başladı ve dedi ki, ‘Efendi’nin, O’nun Tanrı olduğuna dair bugünü bil ve kalbine yanıt ver.’ Şöyle sorar: ‘Şöyle demeliydi, ‘Efendi’nin, O’nun Tanrı olduğuna dair bugünü bil’ ve sonunda ‘”Ve kalbine yanıt ver”, çünkü Efendi’nin Tanrı olduğunu

Dal ve Kökün Anlamı

Makale 2, 1985 Dal ve kökün anlamı. İsrail toprakları, Malhut Sefirası’nın bir dalıdır. Malhut, Kaynağın yarattıklarına ihsan etmek istediği bolluğun alınması için bir Kli olmak üzere, Kaynak tarafından yayılan bir Kli (kap) olarak adlandırılır. Bu Kli’ye Malhut denir. Düzen, öncelikle almak için alan alma kabıdır ve sonra bu

914. İki Zıtlık

Akıl ve kalpte iki zıtlık vardır ki bu da “merhameti arzuladığı için” olarak kabul edilir. Eğer kişiye yabancı düşünceler gelirse, onları kendinden uzaklaştırmalı ve onları hiç dinlememelidir. Bu zor bir çalışmadır çünkü Mısır Kralı Firavun onlara eziyet eder ve akıllarına ve kalplerine yabancı düşünceler gönderir, yazıldığı üzere: “Ve

906. Amalek’in Anlamı

“Mısır’dan çıktığında yol boyunca Amalek’in sana yaptıklarını hatırla.” Amalek kötü eğilimdir ve kişiye ancak “Mısır’dan çıktığında” gelir yani ruha eziyet eden Mısırlılardan çıktığında. Kişi, Yaradan’a hizmet etmekle meşgul olmayı üstlendiğinde, bu onun geldiği zamandır.

824. İçsellik ve Dışsallık

Alçakgönüllülük, kişinin her davranışta, eylemde veya akılda, diğerinin önünde kendini iptal etmesi anlamına gelir yani görüşünü bile dostunun önünde iptal etmelidir. “İçsellik” vardır ve “dışsallık” vardır. Bunlara “ifşa olan” ve “gizlenmiş”, “eylem” ve “düşünce” denir. Herkese ifşa olan bir şey eyleme ilişkindir, oysa bir düşünce ifşa edilmez; bu

821. Yapacağız ve Duyacağız – 2

“Ve Musa çok alçakgönüllüydü” ayetinde, alçakgönüllü olmanın anlamı mütevazılıktır yani bir kişi kendini diğerlerinin önünde iptal eder, bu ille de dışsal olarak değil, aynı zamanda içseldir de. Dışsallık, kendisi hakkında hiçbir şey düşünmediğini, ancak dostunu kendinden daha yüksek bir seviyede gördüğünün herkes tarafından görüldüğünde, “ifşa olmuş” kabul edilen

799. Ayın Doğuşu

Ayın doğuşu. Musa’nın kafası karışmıştı. Ay, Malhut olarak adlandırılır. Buna “ayın yenilenmesi” denir çünkü cennetin krallığının yükünü her gün yeniden kabul etmemiz gerekir. Dünün kabulü yeterli değildir çünkü ARİ, her seferinde BYA’ya düşen kıvılcımları yükseltmemiz ve onları da Keduşa’ya [kutsallığa] yükseltmemiz gerektiğini söyler. Sonuç olarak, kişi her seferinde

674. Başka Birini Uyarmak

“‘Nasıl dikkatli olunacağını bilmeyen [kişi].’ O, “Uyarmak” değil “dikkatli olmak” demiştir (Zohar, VaYeŞev).” Kişi başkalarını uyarmak ister çünkü herkes başkalarının ihsan etme kaplarıyla çalışmasını ister, çünkü tüm dostlar ihsan etmede çalışırlarsa, ona ihtiyacı olan her şeyi ihsan edeceklerdir. Ancak, eğer kendisinin bir ihsan eden olacağına dair kendini uyarırsa,

445. Keter’de Masah [Perde] Yoktur

Birkaç yerde Keter’de Masah olmadığı, bu yüzden tamamen saf olduğu için Zivug [çiftleşme] yapabileceği söylenmiştir. Öyleyse, neden yeni Partzuf MA’da Keter olarak adlandırılan Behina Hey’in bir Masah’ı olduğunu yazdı. (Bkz. Panim Meirot) Daha sonra, o ortaya çıktı, vb. ve ikinci Behina’da, on Sefirot seviyesi olan Gevura’nın Meleh’i, Hohma

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,167