e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi > Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Baruh Halevi Aşlag (Rabaş)

Kişi Kötü Niteliklerle Doğmuşsa Ne Yapmalıdır?

Makale 41, 1991 Zohar’da (Nasso 41) şöyle yazar: “Kişinin eylemleri üzerindeki Partzuf’u yansıtır, bu yüzden kişi onların yüzlerinin üzerlerindeki biçime tanıklık ettiğini söyler ya da dünyanın dört elementi olan ateş, rüzgâr, su ve tozun Merkava’sından [yapı], ki bunların içinde ne iyi eğilim ne de kötü eğilim vardır. Aksine,

Çalışmada İyi Eğilimin ve Kötü Eğilimin Kişiyi Koruması Ne Anlama Gelir?

Makale No. 11, 1991 Zohar şöyle der (VaYişlah, Madde 1-4), “Rabbi Yehuda şöyle başladı, ‘Çünkü O, meleklerini sizi her bakımdan korumaları için görevlendirecektir. Bir kişi dünyaya geldiğinde, kötü eğilim hemen onunla birlikte gelir. ‘Günahım her zaman önümdedir’ diye yazılmıştır, çünkü insanı Efendisinin huzurunda günah işlemeye iter. İyi eğilim

Çalışmada Kutsama ve Lanet Nedir?

Makale No. 42, 1990 Tora yorumcuları şu ayeti sorgularlar: ” Bak, bugün senin önüne bir kutsama ve bir lanet koyuyorum. Bugün sana buyurduğum Tanrın Efendinin emirlerine itaat edersen kutsama. Ve eğer itaat etmezsen lanet.” Soru şu: Neden [İbranice’de] tekil olarak, ” Bak” diye başlıyor? Ayrıca neden özellikle “bugün”

Çalışmada “Sabotajcı Selde Kaldı ve Öldürüldü,” Ne Demektir?

Makale No 4, 1991 Zohar’da şöyle yazar, Nuh: “Bir sel vardı ve sabotajcı içinde oturuyordu.” Baal HaSulam sabotajcının öldürülmesi ile selin öldürmesi arasındaki farkın ne olduğunu sordu. Selin bedensel acıya neden olduğunu, sabotajcının ise manevi acıya neden olduğunu söyledi. Başka bir deyişle, bedensel ıstırabın içinde kişinin maneviyatını öldüren

Çalışmada “Öküz Sahibini Bilir, vs, İsrail Bilmez” Ne Demektir?

Makale No. 42, 1991  “Öküz sahibini, eşek efendisinin yemliğini bilir; İsrail bilmez, Benim halkım anlamaz” diye yazılmıştır. Sorunun ne olduğunu anlamalıyız, çünkü öküzün bildiğini ve eşeğin sahibinin yemliğini bildiğini, ancak İsrail’in bilmediğini söylüyor. Demek ki insanın hayvandan daha fazla aklı var, o halde İsrail neden bilmiyor ve “Halkım

460. Sana Verdiği Sözü Tutacak

Ağustos 1982 “Ve sen duyduğun için gerçekleşti… Tanrınız Efendi, atalarınıza ant içtiği antlaşmayı ve iyiliği sizin için tutacaktır.” RAŞİ, kişinin topuklarıyla çiğnediği Mizvot’u (emirleri) yerine getirirseniz, “Tanrınız Efendi sizin için tutacaktır” vb. sözünü, sizin için verdiği sözü tutacaktır şeklinde yorumladı Küçük Mitzvot’ları bile yerine getirirse, Yaradan’ın sözünü yerine

459. Alçakgönüllülük Ve Yaradan Korkusu Nedeniyle

“Bu sözleri işittiğin, bunlara uyduğun ve yerine getirdiğin için gerçekleşti.” “Tanrınız Efendi, atalarınıza ant içtiği antlaşmayı ve iyiliği sizinle sürdürecektir.” “Alçakgönüllülük ve Yaradan korkusu nedeniyle.” Kişi, Yaradan’ın yolunda yürüdüğünde, her gün Tora ve Mitzvot’tan [emirler] belli bir ölçü edindiğini hisseder ve bazen daha çok, bazen daha az, her

458. Ve Bu Sen Duyduğun İçin Gerçekleşti

Ağustos 1979 “Ve bu sen duyduğun için gerçekleşti…” RAŞİ, kişinin topuklarıyla çiğnediği küçük Mitzvot’a [emirlere] itaat ederseniz, diye yorumladı.  Ayrıca, “Küçük bir Mitzva’ya [emir], büyük bir Mitzva‘da olduğu gibi dikkat edin” denilmiştir. Kişinin yetiştirilme tarzı gereği alışkın olduğu Mitzvot’a, bunlara dikkat etmesi gerektiğini bilir.  Ancak kendisine eğitim yoluyla

457. Efendi’nin Öğüdü Her Zaman Geçerlidir

“Efendi’nin öğüdü her zaman geçerlidir” ayetinden şunu anlamalıyız ki kişinin bir şeyi elde etmek için bir öğüdü kullanması, bir kuraldır.  Ancak, kişi konuyu bir kere kavradıktan sonra, artık öğüdü kullanmaz. Öyleyse, “her zaman geçerlidir” ne anlama gelmektedir? Sormamız gerekir, zira insan Tzimtzum‘dan (kısıtlamadan) sonra yaratıldığı için, onun üzerinde

456. Küçük Yetenekler

Seçimle ilgili olarak: Eğer kişi küçük yeteneklerle doğmuşsa, onun bilge bir öğrenci olabileceği nasıl söylenebilir? Ne de olsa, beyni beyni Tora‘nın sözlerini anlamak için çok küçüktür. Midraş Rabbah bunun hakkında şöyle söyler (“Bu Lütuftur” bölümü), “Yaradan, İsrail’e şöyle dedi, ‘Emin olun, tüm bilgelik ve tüm Tora kolaydır. Her

Çalışmada “Yeri Olmayan Hiçbir Şey Yoktur” Nedir?

Makale 20, 1991 Bilgelerimiz şöyle der (Bereşeet Rabbah 68:9), “Yaradan’a neden ‘Yer’ denir? Çünkü O dünyanın yeridir ve dünya O’nun yeri değildir. Ne yazılmıştır? ‘Burada Benim yanımda bir yer var’. Böylece, Yaradan dünyanın yeridir ve O’nun dünyası O’nun yeri değildir.” Ayrıca (Avot 4:3), “Yeri olmayan hiçbir şey yoktur”

Çalışmada “İsrail Yaradan’ın Arzusunu Yerine Getiriyor” Ne Anlama Gelir?

Bilgelerimiz şöyle der (Midraş Rabbah, Nasso, Bölüm 11:7): Bir ayet “Efendimiz seni kayıracak” derken, başka bir ayet “taraf tutmayacak” der. Bu iki ayet nasıl bir arada var olabilir? İsrail, Yaradan’ın arzusunu yerine getirdiğinde, O onları kayırır. Yaradan’ın arzusunu yerine getirmedikleri zaman, O “taraf tutmayacaktır”. Bu kafa karıştırıcıdır: 1)

“Ey İsrail, Tanrın Efendine Dön” Ne Demektir?

Makale 2, 1991 Yazıda şöyle denir: “Ey İsrail, Tanrın Efendine dön, çünkü kendi kötülüğünde başarısız oldun. Yanına sözcükler al ve Efendine dön. O’na de ki: ‘Bütün kötülükleri kaldır, iyilikleri kabul et, biz de dudaklarımızın meyvesiyle ödeyelim.” Aradaki bağlantıyı anlamalıyız, çünkü ” kötülüklerinizde başarısız olduğunuz” için, “Tanrınız Efendinize dönün”

Çalışmada ” Günahkârlar Hazırlayacak ve Erdemliler Giyecek” Ne Demektir?

Makale No 3, 1991 Zohar şöyle der (Emor, Madde 232), “Bir kişinin bu dünyada yaptığı iyi işlerden, o dünyada giymesi için ona görkemli, gösterişli bir giysi yapılır. Bir kişi iyi işler yapmışsa ama kötü işler ona galip gelmişse, o zaman kötüdür, çünkü hataları erdemlerinden daha büyüktür ve daha

Çalışmada “Kutsama Kabı Dolu Olmalıdır” Nedir?

Zohar’da (Pinhas, Madde 630) şöyle yazılmıştır: “Bir kutsama kabı ile ilgili söylenen ‘dolu’ sözcüğü, ‘Efendi’nin kutsamasıyla dolu bir kap’ diye yazıldığı gibidir. O halde bir insan, ‘Ve Yakup bütün geldi’ diye yazıldığı gibi, bütün olmalıdır. İçinde hiçbir bir kusur olmamalıdır, zira ‘kusuru olan, yaklaşmayacak.’ Aynı şekilde, Yod-Hey ile

455. Duyduğun İçin

Ağustos 1978 “Ve bu, siz bu cümleleri duyup, riayet edip ve yaptığınız için oldu, Efendi Tanrınız, atalarınıza söz verdiği antlaşmayı ve iyiliği sizin için yerine getirecektir.” RAŞİ bunu şöyle yorumladı, kişinin topuklarıyla çiğnediği küçük Mitzvot’u [emirleri] eğer yerine getirirseniz, Efendi Tanrınız size verdiği sözü tutacaktır. “Küçük Mitzvot”un, bedenin

454. Dostu İçin Dua Eden

1 Eylül 1978 “Dostu için dua edene, önce cevap verilir” (Baba Kama 92b). Görünüşe bakılırsa bu bir aldatmacadır. “önce cevap verilir” ifadesini, “Onlar talep etmeden önce, Ben cevaplayacağım” ifadesinde olduğu gibi anlamalıyız. Bu demektir ki, kişinin dostu için talep edebilmesi adına, önce yukarıdan yardıma ihtiyacı vardır.  Aksi takdirde

453. Her İkisinin De Gözleri Açıldı

Temmuz 1982 Zohar’da (VaEthanan, Madde 35), “Ve her ikisinin de gözleri açıldı” ayeti hakkında, şöyle yazılmıştır, “Gelecekte, ‘Ve Ben körleri, onların bilmediği bir yola yönlendireceğim… çünkü Yaradan, bilge olmayan gözleri açmaya mukadderdir, böylece onlar yüksek bilgeliği görüp bu dünyada elde edemediklerini elde edecekler, böylece Efendilerini bilecekler.’ diye yazılmıştır”

452. Senin Önünde Dans Ettiğim Gibi

Temmuz-Ağustos 1979 “Tıpkı, Senin önünde dans ederken Sana dokunamadığım gibi,  düşmanlarım da bana zarar veremeyecek.” “Biz ay’ın kusurunu kapatalım ki onda hiç bir eksiklik olmasın… tıpkı eksiklikten önce olduğu gibi,” vs. Kişinin Ay’da bir kusur olduğunu neden önemsemesi gerektiğini ve bundan ne kaybettiğini anlamalıyız. Ay, Malhut’u ima eder. 

451. Saf Gözlü

Yaradan, “Hastalara Şifa Vermek ” ve “Tutsakları Kurtarmak” gibi eylemlerden sonra “Saf Gözlü” olarak adlandırılır çünkü O, Eynaim’den [gözlerden] aşağı, Hey’in dibine düşüşte olduğu gibi, insanın gözlerini arındırır. Yaradan kişinin gözünden alma kaplarını kaldırdığı zaman, o kişi, iyiyi görmekle ödüllendirilir.

Çalışmada Şabat’a Neden Şin-Bat Denir?

Makale No. 19, 1989 Zohar’da şöyle yazılmıştır: “Şabat nedir? Neden ona ‘Şabat’ deniyor? O nokta yükseldiği ve ışığı parladığı için mi? O zaman, bir olmak için HGT de ZA olan babalarda taçlanır ve her şeye ‘Şabat’ denir. Yani, babalarla birlikte Malhut’a ‘Şabat’ denir. Şabat, Şin-Bat [kız evlat] harflerine

Çalışmada İsteğe Bağlı Savaş Nedir – 2

Makale No. 44, 1990 RAŞİ, “Düşmanlarınıza karşı savaşa girerseniz” ayetini, ayetin isteğe bağlı savaştan söz ettiği şeklinde yorumlar. “Düşmanlarınıza karşı savaşa girerseniz” ifadesinin anlamını isteğe bağlı bir savaş olarak algılamalıyız. Çalışmada “isteğe bağlı savaş” nedir ve “isteğe bağlı olmayan savaş” nedir? Yapılması gereken 248 ve yapılmaması gereken 365

Önce Kadın Döllenirse Erkek Çocuk Doğurur” Ne Anlama Gelir?

Makale No. 27, 1991 Bilgelerimiz şöyle der (Berahot 60): “Eğer önce bir kadın döllenirse, bir erkek çocuk doğurur. Eğer önce bir erkek döllenirse, ‘Eğer bir kadın döllenirse, bir erkek çocuk doğurur’ denildiği gibi, kadın bir kız çocuk doğurur.” Bunun bizim için çalışmada ne anlama geldiğini anlamalıyız, böylece nasıl

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
20 - 0,147