e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Makaleler

“O’nun Rehberliği Gizli ve Açıktır” Nedir?

Makale 28, 1988 Midraş Rabba, Ruth (Bölüm 2:11) sorar: “Bir ayet der ki: ‘Zira Rab, halkını terk etmeyecek ve mirasını bırakmayacaktır.’ ve başka bir ayet şöyle der: ‘Zira Rab, büyük ismi uğruna halkını terk etmeyecektir.’ Rabbi Şumuel bar Nahmani, ‘Bazen halkının ve mirasının hatırına yapar, bazen de yüce

Dünyanın Yaratılışının İhsan Etme Yoluyla Olması Ne Demektir?

Makale No. 5, 1989 Atalar, dünyanın yaratımının eksiklik nedeniyle olmadığını çünkü Yaradan hakkında O’nun eksik olduğunun söylenemeyeceğini açıkladılar. Aksine, dünyanın yaratılması ihsan etmek içindi. Yani, söylendiği gibi (Midraş Rabbah, Bereşit’te), “Yaradan, Adam HaRişon’u yaratmak istediğini meleklere söylemiştir. Melekler de O’na; ‘İnsan nedir ki, onu hatırlaman gerekiyor?’ diye sormuştur.

Çalışmada, Şabat Arifesinde Hazırlık Nedir?

Madde No. 25, 1988 Bilgelerimiz şöyle söylediler: “Gelecekte, Yaradan bir Tora kitabı getirir ve onu bağrına yerleştirir. Onunla meşgul olmuş olanlara ‘Gelin, ödülünüzü alın.’ der. Derhal, puta tapanlar toplanır ve gelirler. Yaradan onlara ‘Neyle meşgul oldunuz?’ der. Yaradan onlara şöyle der: ‘Yaptığınız her şeyi kendiniz için yaptınız.’ O’na

Çalışmada, “Yaradan Gururu Tolere Etmez” Nedir?

Makale No. 27, 1988 Bilgelerimiz şöyle dedi (Sotah 5), “İçinde ahmaklık olan bir kişi için, Yaradan dedi ki, ‘O ve ben dünyada yaşayamayız.’, ‘Kim gizlice komşusuna iftira ederse, onu yok ederim; Gözleri kibirli, yüreği kaba olana, yapamam.’ denildiği gibi. Bunu yapamam değil ”onunla yapamam” şeklinde okuyun. Metzudat David,

Çalışmada, Gümüş, Altın, İsrail, Kalan Diğer Milletler nedir?

Makale No. 19, 1988 Zohar’da (Jethro, Madde 40) şöyle yazılmıştır: “‘Ve Jethro duydu.’ O başladı ve dedi ki, ‘Bu nedenle, ulusların arasında Sana şükredeceğim, ya Rab ve Adına ilahi söyleyeceğim.’ Kral Davut, Yaradan’ın görkeminin yücelikte yükselmediğini, Yaradan’ın görkeminin dünyada yüceltilmediğini, O’nun görkeminin yalnızca diğer milletler arasında olduğunu görünce

Çalışmada Yasa ve Yargı Arasındaki Fark Nedir?

Makale No. 26, 1988 “Yasa”nın akıl olmadan, mantık üstü anlamına geldiği bilinmektedir. Yani, bunun neden bu şekilde yapıldığını veya neden bu şekilde -Tora’nın bizden talep ettiği şekilde- yapılması gerektiğini yanıtlamanın makul bir yolu yoktur. Örneğin, bilgelerimiz şöyle dedi (Minchot 29b), “Rav Yehuda dedi ki, ‘Rav ‘Musa cennete gittiğinde,

Çalışmada “Gizli Şeyler Efendi’ye Aittir, İfşa Olan Şeyler Bize Aittir” Nedir?

Makale 24, 1988 “Bu Tora’nın [yasanın], tüm sözlerini yerine getirmek için gizli şeyler Efendi Tanrımız’a aittir ve ifşa olan şeyler sonsuza dek bize ve çocuklarımıza aittir” diye yazılmıştır (Tesniye 29:28). Bunu bilmenin bize ne verdiğini anlamalıyız. İnsanın gizli olanı bilebileceğini düşünen var mı? Ve eğer gizli olanı bilebiliyorsak,

Çalışmada Erdemlinin Faziletleri ve Kötülükleri Nelerdir?

Makale 22, 1988 Zohar’da (BaHar, Madde 67) şöyle yazılmıştır: “Tam erdemli – tüm erdemleri yukarıda ve kötülükleri aşağıdadır. Tam kötü – onun kötülükleri yukarıda ve erdemleri aşağıdadır. Yani, tam erdemli – tüm erdemleri onun için yukarıda, sonraki dünya için tutulur ve onlardan bu dünyada hiçbir şey almaz. Kötülükleri,

Çalışmada Tora Karanlıktan Verildi Ne Demek?

Makale 21, 1988 Midraş’ta (VaYikra, Bölüm 6) şöyle yazılmıştır: “Bilgelerimiz der ki, ‘Dünya milletleri (dünyevi arzularım), Tora’yı (Işık) almadılar çünkü o karanlıktan verildi. Onlar hakkında, ‘çünkü dünyayı karanlık kaplayacak.’ diyor (İşaya 60:2). Fakat İsrail (Yaradan’a doğru olan bir kişi), Tora’yı karanlıktan verildiği için aldı, şöyle yazıldığı gibi (Tesniye

İhsan Etme Çalışmasında Ödül Nedir?

Makale No. 20, 1988 Bilgelerimiz, “Eğer çok Tora öğrendiysen, sana büyük bir ödül verilir ve ev sahibine çalışman için sana ödeme yapacağına güvenebilirsin.“ demişlerdir (Avot, Bölüm 2:21). Bu nedenle ödül için çalışmamız gerektiğini görüyoruz. Dahası, Yaradan’ın ödülümüzü ödeyeceğine inanmamız gereken özel bir emir vardır. Ama orada, Bölüm 1’de,

Tanrısal bir Ruh ile Hayvansal bir Ruh Arasındaki Temel Fark

Makale No. 17, 1988 Zohar’da (Tazria, Madde 1) şöyle yazılmıştır: “Rabbi Elazar, ‘Geceler boyu yatağımda, ruhumun sevdiği O’nu aradım.’ diye başladı. O sorar: ‘Yatağımda’ diyor. ‘Yatağımın içinde’ demeliydi. Ancak, İsrail meclisi Yaradan’ın önünde konuştu ve O’na sürgün hakkında sordu çünkü çocuklarıyla birlikte diğer ulusların arasında oturuyor ve toz

Çalışmada “Halkın Çobanı Bütün Halktır” Nedir?

Makale No. 13, 1988 Zohar’da (Beşalaç, Madde 68) şöyle yazılmıştır: “’Ve Musa halka şöyle söyledi: Korkmayın; Bekleyin ve Rabbin kurtuluşunu görün.” Rabi Şimon, “Musa gibi bir çoban onların arasında yürüdüğü için ne mutlu İsrail’e” demiştir. ‘Ve eski günleri hatırladı, Musa O’nun halkıdır’ diye yazılmıştır. ‘Ve eski günleri hatırladı’

Çalışmada Kişi Ne Zaman “Yaradan’ın Hizmetkarı” Olarak Kabul Edilir?

Makale 18, 1988 Zohar (Tazria, Madde 10) “Bir kadın döllenip, bir erkek çocuğu doğurursa ayeti hakkında sorar: “Rav Aha “Ve bir erkek çocuğu doğurur.” dedi. Döllediğinden dolayı, doğurur da mı? Ne de olsa, bu hamilelik gerektirir. Bu ayette, ‘Kadın hamile kalırsa bir erkek çocuk doğurur.’ demeliydi. ‘Döllenirse, doğurur.’

Yaradan Yolunda Tora ve Çalışma Nedir?

Makale No: 12, 1988 Bilgelerimiz şöyle dedi (Avot, Bölüm 2, 2), “Rav Yehuda Hanasi’nin oğlu Raban Gamliel der ki, ‘Tora’yı çalışmayla öğrenmek iyidir, çünkü her ikisinde de çaba sarf etmek günahları hafifletir ve kendisiyle çalışma yapılmayan bir Tora, eninde sonunda iptal edilir ve günaha yol açar.’” Bu ayeti

Lişma’dan Önceki İki Muhakeme Nedir?

Makale 11, 1988 Zohar, Mısır’dan Çıkış, “Bunlar Yakup’la Mısır’a gelen İsrail oğullarının adlarıdır; her biri kendi ev halkıyla geldi.” ayeti hakkında sorar. Neden İsrail’le başlar ve Yakup’la biter? Orada üst derecelerle ilgili olarak açıklar. Kişi Lişma’yla [O’nun için] ödüllendirilmeden önce, hazırlık döneminde de iki derecenin anlamını anlamalıyız: “İsrail”

Çalışmada, “Öğrenim Yerine Gidenlerin Dört Niteliği” Nedir?

Makale No. 10, 1988 Bilgelerimiz (Avot, Bölüm 5:17) şöyle söylemiştir: “Öğrenim yerine gidenler arasında dört nitelik vardır: Giden fakat yapmayan kişinin elinde, gitmenin ödülü vardır. Yapan ama gitmeyen kişi yapmanın mükâfatını elinde tutar. Giden ve yapan kişi Hasid’dir (takipçi). Kişi hem gitmiyor hem de yapmıyorsa, kötüdür.” Şunları anlamalıyız:

Çalışmada “İsrail Sürgündeyken Şehina Onlarla Beraberdir” Nedir?

Madde No 5, 1988 Megilla’da yazılmıştır (s. 29): “Tania Rabbi Şimon Ben Yohay der ki: ‘Gelin ve İsrail’in Yaratıcısı’nın ne kadar düşkün olduğunu görün; onlar nereye sürgün edilirse Şehina [Kutsallık] da onlarla beraberdir, söylendiği üzere, ‘Ve Tanrınız Rab esaretinizden döndü.’ Yaradan’ın sürgünlerden onlarla birlikte döndüğünü göstererek ‘geri döndü’

Çalışmada Doğru Olanın Izdırap Çekmesi Ne Demektir?

Makale 9, 1988 Zohar (VaYeshev, Madde 11), “Erdemlinin ıstırabı çoktur.” ayetini şöyle yorumlar: ‘Erdemlinin ıstırabı çoktur ve Yaradan onu hepsinden kurtaracaktır.’ Şöyle yazılmamıştır, ‘Erdemlilere ıstırap çoktur…’ daha ziyade ‘Erdemlinin ıstırabı çoktur…’ bu da birçok ıstıraptan geçen kişinin, Yaradan onu istediği için erdemli olduğunu gösterir. Ve bu nedenle Yaradan

Dua Eden Kişi Sözlerini Düzgün Şekilde Açıklamalı Ne Demektir?

Makale 8, 1988 Zohar (VaYişlah [Ve Yakup Gönderildi], Madde 70), dua eden kişinin, sözlerini, “Beni kurtar, Sana dua ediyorum.” diyen Yakup hakkında yazılanlar aracılığıyla, düzgün bir şekilde açıklaması gerektiğine dair kanıt getirir. Şöyle yazılıdır; “Sana yalvarırım, kardeşimin elinden, Esav’ın elinden beni kurtar, çünkü gelip bana ve çocuklu annelere

Damadın Suçlarının Bağışlanmasının Önemi Nedir?

Makale 7, 1988 Bilgelerimiz şöyle söylemiştir: “Üç kişinin günahları bağışlanmıştır: Din değiştiren, büyüklüğe erişen ve bir kadınla evlenen.” Bundan, ona Mahalat denmesinin nedeninin, günahlarının – Nimhalu – affedilmiş olduğunu öğreniyoruz. Aksine, VaYişlah bölümünde ona İsmail’in kızı Bosmat denir.” (Raşi, VaYişlah’ta sunulmuştur.) Bu ayet açıklama gerektiriyor. Bilgelerimiz bize, damadın

Çalışmada Bir Tarla ve Tarla Adamı Arasındaki Fark Nedir?

Makale 6, 1988 Zohar’da (Toldot) şöyle yazılmıştır: “’Ve İshak, Esav’ı sevdi, çünkü onun ağzında oyun vardı.’ Burada ‘yetenekli bir avcı, bir tarla adamı’ yazdı ve orada ‘Yiğit bir avcıydı’ yazılıdır. Nasıl ki orada, bu, insanların zihinlerini avlamak ve onları Yaradan’a isyan etmeleri için yanıltmak demekse, burada da ‘tarla

Çalışmada, ‘İsrail Sürgündeyken Şehina Onlarla Beraberdir’ Nedir?

Makale No. 5, 1988 Megillah’ta (s. 29) yazılıdır: “Tania Rabbi Şimon Ben Yohay der ki, ‘Gelin ve İsrail’in Yaratıcısının ne kadar sevgi dolu olduğunu görün; sürgünde oldukları her yerde, Şehina [Kutsallık] onlarla birliktedir  ‘Ve Efendiniz Tanrı esaretinizden döndü’ denildiği gibi. ‘Dönecek’ demedi, daha ziyade ‘döndü’ dedi, Yaradan’ın onlarla

Çalışmada Su Seli Nedir?

Makale No. 4, 1989 Zohar, Nuh (Madde 148), “Bak işte, yeryüzüne tufanı getiriyorum.” ayetini yorumlar. Bunlar onun kelimeleridir: “Rav Yehuda açtı: ‘Bunlar, İsrail Oğullarının kavga ettikleri yer olan Meriva’nın [İbranice: kavga etme] sularıdır.’ O sorar: ‘İsrail Oğulları Yaradan’la başka yerde kavga etmedi mi?’ O cevaplar: ‘Bunlar, suçlayana güçlenmesi

Yaradan’ın Çalışmasında Genel ve Birey Arasındaki Fark Nedir?

Madde No 33, 1988 Bilgelerimiz şöyle yazdı (Makot 24), “Habakkuk geldi ve onları birbirinin üzerine kurdu: Dendiği gibi, ‘Erdemli inancı ile yaşar.’” Bunun anlamı, tüm Tora ve Mitzvot’a [emirler/ iyi işler] uymamız gerektiğidir, inanç bu unsura ulaşmak içindir. Yani insandan bütünlüğe ulaşması için istenen şey, Yaradan’a inanmaktır. Bu,

Gözyaşı Kapısı ile Geri Kalan Kapılar Arasındaki Fark Nedir?

Makale No. 3, 1989 Bilgelerimiz şöyle der, (Berahot 59), “Rav Elazar dedi ki ‘Tapınağın yıkıldığı günden beri dua kapıları kilitlendi. Duanın kapıları kilitlenmiş olmasına rağmen, gözyaşlarının kapıları kilitlenmemiştir.’” İnsanlar sorar, gözyaşlarının kapıları kilitlenmediyse, kapılar kilitli değillerse neden kapılara ihtiyaç var? Görüyoruz ki, küçük çocuklar bir şey istedikleri için

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
21 - 0,145