e-posta ile Paylaş

GÖNDER

Kabala İlmi, dünyadaki tüm ilimleri kapsar.
Baal HaSulam “Özgürlük”
“Bu ilim, gizliliğin sonunda çocuklara bile ifşa olacaktır.”
Baal HaSulam “Kabala Öğretisi ve Özü”
Son neslin günleri yaklaştığında, çocuklar bile, kurtuluşu ve sonu bilip, bu ilmin sırlarını bulacaklardır.
Sulam’ın Önsözü ile Zohar Kitabı
“Ben’i arayanlar, Ben’i bulacaklar” ve yazdığı gibi , “Aradım ve bulamadım, buna inanmayın.”
Baal HaSulam “On Sefirot Çalışmasına Giriş”
MENÜ

KABALA KÜTÜPHANESİ

Ana Sayfa > Kabala Kütüphanesi

Kabala Kütüphanesi

248- Bırakın Dostu Başlasın

Dost sevgisi bir doğadır; “Suda yüzün yüzü yansıtması gibi, insanın kalbi de insanı yansıtır.” Ancak, her biri dostunun başlamasını ister. Bu konuda “Acele eden kazanır” denmiştir.

Yaradan Erdemlilerin Duasını İster

Not 672 Yaradan erdemlilerin duasına hasrettir. O ne yapmıştır? Onlara zarar vermiştir ki, onlar da bu zararı kendilerinden uzaklaştırmak ve iyiliğe dönüştürmek için dua etsinler (Zohar, VaYishlach, Madde 45).

Gıda ve Artıkların Ayrıştırılması

Not 671 Şabat’ta yiyecekleri atıklardan, yani vücutta bulunan iyi şeylerden ayırırız. Hafta içi ise atıkları yiyeceklerden ayırırız. Bedende var olan ve Yaradan’ın bizi yapmakla ödüllendirdiği eylemler için Yaradan’a teşekkür etmemizi gerektiren iyi eylemlere bakmayız. Aksine, bedende bulunan atıklara bakarız ve bu sırada iyilere bakmayız. Dolayısıyla, dua etmek için

Gününde Ona Ücretini Vereceksin

Not 670 Normalde gündüzleri çalışırız, geceleri değil. Yargı açısından ödül şudur: “Ona ücretini gününde, güneş batmadan önce vereceksin” (Tesniye 24:15). Bu, kişi kendisiyle çalıştığını hissettiğinde, buna zaten “gün” denildiğini, yani zaten yukarıdan çağrıldığını ve ona “Maneviyattan ne kadar uzak olduğunu gör” denildiğini ima eder. Kişi, çalışmayı tamamladığında, gerçek

İyi Eğilim ve Kötü Eğilim

Not 669 “Çünkü O, meleklerine [emredecektir]” (Yaratılış 32). Bu da hem kötü eğilimin hem de iyi eğilimin kişiyi hedefe ulaşması için koruduğu anlamına gelir.

Tövbekârların Olduğu Bir Yerde

Not 668 “Tövbekârların [tövbe edenlerin] olduğu bir yerde, ‘tam erdemliler’ duramaz.” “Tam erdemli”, kişi, Tora Lişma’yı [O’nun rızası için] öğrenirken “sağ çizgi” anlamına gelir ve bu, “ihsan etmek için ihsan etmek” olarak adlandırılır. “Tövbekârlar”, ihsan etmek için almak anlamına gelir. Eyleme alma yani uzaklaşma denir, kişi ancak niyet

Çalışmada Düşüş ve Yükseliş

Not 667 Maneviyatta düşüş, maneviyatın değerinin azaldığı anlamına gelir. Maneviyatta yükseliş, maneviyatın değerinin arttığı, yani daha önemli hale geldiği anlamına gelir. Tora ve çalışma. “Çalışma” Kelim’in [kapların] yani akıl ve kalpteki niteliklerin çalışması anlamına gelir. “Tora”, niteliklerin ıslahından sonra gelen bollukla dolmak veya niteliklerin ıslahı amacıyla gelen bolluktur.

Arınmaya Gelene Yardım Edilir -2

Not 666 “Arınmaya gelene yardım edilir,” ama kim ki kirletmeye gelir, onun için açılır ve yardım almaz. Bu bize ne anlatıyor? Kirletmek için kişi koşar ve kendini alma kaplarıyla kirletmek ister. Ancak, maneviyatla bağlantısı olmadığı için kapalı ve kilitlidir. Ama maneviyatta çalışmaya başlamış olan kişi kirletmeye geldiğinde, onun

Eğilime Karşı Öğütler

Not 665 Eğer bir kişi eğiliminin kendisine galip geldiğini görürse, Şema okumasını [İşit, Ey İsrail…] yapmalıdır. Eğer bu ona yardımcı olmazsa, vs. ölüm gününü hatırlamalıdır; bu ona kesinlikle yardımcı olacaktır. Neden ölüm gününü hemen hatırlamasının söylenmediğini sormalıyız. Neden bekleyip başka tavsiyelerde bulunuyoruz ve ancak başka bir yol olmadığını

Günahı Hissetmek Işığı Artırır

Not 664 “İsrail günah işlememiş olsaydı, içlerinde sadece Tora kitabı olurdu.” Bu demektir ki, günahkâr olduklarını hissettiklerinde, kendilerini kurtarması için “Efendimize yalvardılar” ve her türlü yardım Tora’nın ışığı aracılığıyla geldi. Dolayısıyla, hissettikleri ve yardım istedikleri her günah, her zaman yukarıdan Tora’nın ışığını ekler. Bu da içlerinde günahları olduğunu

Ödüllendirilirse, İşi Başkaları Tarafından Yapılır

Not 663 “Eğer ödüllendirilirse, çalışması başkaları tarafından yapılır.” Ama ödüllendirilmezse, çalışmasını kendisi yapar. Ödüllendirilmenin önemini, çalışmasının başkaları aracılığıyla geldiğini anlamalıyız. Eğer durum böyleyse, o zaman bu utanç ekmeği olarak kabul edilir, peki bunun faydası nedir? “Başkalarının” Ahoraim [arka] anlamına geldiğini yorumlamalıyız. “İhsan etme kapları” olarak adlandırılan Kelim de

Arzuda Dört Farkındalık

Not 662 Arzuda dört farkındalık vardır: Almak için almak; İhsan etmek, ödül olarak öteki dünyayı almak için Mitzvot’u [emirleri] yerine getirmek; İhsan etmek için ihsan etmek; İhsan etmek için haz almayı istemek çünkü kişi Yaradan’ın kendisinden haz almasını ister. Maddesel bir alma arzusu kişinin maddesel şeyler istediği anlamına

Dal ve Kök

Not 661 Anında gelen bir ödül, kişinin Yaradan’ın emrettiği Mitzvot’u [emirleri] ve Yaradan’ın verdiği Tora’yı [yasayı] yerine getirdiği gerçeğine değer vermesidir. Kişinin tüm ödülü Yaradan’a itaat etmesi ve Yaradan’la konuşmakla ödüllendirilmesidir. “Kişisel fayda” olarak adlandırılan kendisi için almak gibi başka bir ödül, Yaradan rızası için çalışma olarak kabul

Nasıl Günah İşlediler?

Not 660 Sina Dağı’ndaki olayda, ölüm meleğinden özgür oldular ve sadece buzağının günahıyla pisliklerine geri döndüler. Soru şudur: Nasıl günah işleyebildiler? Aslında Adam HaRişon’un günahtan önce, bu kadar yüksek bir derecedeyken nasıl olup da günah işleyebildiğini de anlamamız gerekir.

Saran Işığa Dair

Not 515 Çalışmaya başlarken, bu, parlayan, saran ışıktan gelir. Ancak, içsel ışığı almak istediğimizde, karanlık olur, zira kişi hala ihsan etmek için almaya uygun bir Kelim’e (kaplara) sahip olmasa bile, saran ışık parlar, oysa içsellik, özellikle sahip olmadığı ihsan etme kaplarına gelir. Bu nedenle, Tzimtzum [kısıtlama] altına girdiğinde,

Misafirleri Memnuniyetle Karşılamak – 2

Not 514 “Misafirleri memnuniyetle karşılamak, Şehina’yı [Kutsallık] karşılamaktan daha önemlidir.” Misafirleri karşılamak neden önemlidir? Bu sayede, “Eyleme götüren öğrenme önemlidir” sözünde olduğu gibi, Şehina’yı memnuniyetle karşılamakla ödüllendiriliriz.

Odun Toplamak

Not 513 Korkunun Gölgesi, Şabat’a karşı çıktı çünkü o, odun topluyordu. Mekoşeş [toplamak], hangisinin daha büyük olduğunu görmek için ağaçlara Hekiş [vurmak] kelimesinden gelir.

Barışa Karşı Çıkan

Not 512 Korah, karşı çıkmaya gitti ve barışa karşı çıkan kişi de, O’nun kutsal adına karşı çıkmış olur çünkü Yaradan’ın adı “barış “tır.

Orta Çizgi

Not 511 Orta çizgi: Yemek yapmak isteyen iki kişi hakkında bir alegori vardır. Biri tuz, sirke, sarımsak ve diğer baharatlar dışında, her şeyi temin edeceğini söylemiş. Diğeri ise baharatları temin edecekmiş. Sonunda aralarında anlaşmazlık çıkmış ve her biri kendi yemeğini tek başına yapmış: Biri un, balık, et ve

Gizlenen ve İfşa Edilen

Not 510 Gizli olan – bizden gizlenen manevi bir tattır. İfşa edilen – bedenselliğin tadı bize ifşa edilir. İhsan etmek için bedenselliğin tadını alabildiğimizde, Yaradan bize gizlenmiş olanın tadını ifşa eder yani maneviyatta gizlenmiş olan tat ifşa olur.

Yaradan Sevgisinin İfşası

Not 509 “Ve Seir’den onların üzerine parladı.” Bu, Seir’in çocuklarının almak istemediklerini söyledikleri şeyin, İsrail için parladığı ve onlara çok fazla ışık ve sevgi kattığı anlamına gelir. “Paran Dağı’ndan ortaya çıktı.” Paran’ın çocuklarının almak istemediklerini söyledikleri şeyden, İsrail’e çok fazla sevgi ve aydınlanma gerektiği gibi eklendi (Zohar, Hukat).

Malhut’un Bina’ya Yükselişi

Not 508  “Kabala Bilgeliğine Önsöz”de açıklanmıştır ki, eğer insan sadece kendisi için alma arzusu olan Malhut’tan uzatılmış olsaydı, her hangi bir ihsan etme eylemini kesinlikle gerçekleştiremeyecekti. Sadece Malhut’un, Bina ile karışması yoluyla, Bina’da da ihsan etme kıvılcımları oluşur ve insan buradan ihsan etme eylemlerini gerçekleştirebilir hale gelir. Bu

Sevinç Nedir?

Not 507 Sevincin bir varlık olmadığı, bir şeyin ürünü ve sonucu olduğu bilinmektedir. Eğer kişi biraz hazza sahipse, o haz “sevinç” denilen heyecanı doğurur. Buna göre, hayatında hiç hazza sahip olmayan birinin, neşe duyamayacağını anlıyoruz çünkü “sevinç” denen bu doğal sonucu ortaya çıkaracak neden ve anlayıştan yoksundur. Küçük

Bizi Çobanların Elinden Kurtardı

Not 506 Şabat’tan sonra, Shemot (Tav-Shin-Lamed-Het), 31 Aralık 1977 “Musa dedi ki… ‘Ve onlar bana ‘O’nun adı nedir?’ diyecekler. Onlara ne  söylemeliyim?’ Ve Tanrı Musa’ya şöyle dedi ‘Ben olacağım.’ Dedi ki, “Bu yüzden İsrail’in çocuklarına beni size ‘Ben olacağım’ gönderdi diyeceksin” RAŞİ bunu, bu sıkıntıda onlarla birlikte “Ben

Gerçek Merhamet

Not 505 Aralık – Ocak Şabat [Sebt] şarkısı, Kutsallaştıran Herkes’ de şöyle yazılmıştır: “Ellerinizi kutsallığa kaldırın ve Yaradan’a, ‘Halkını, İsrail’i huzura kavuşturan Yaradan’a ne mutlu’ deyin.” “Ve oğlu Yusuf’u çağırdı ve ona şöyle dedi, ‘Benimle birlikte merhametli ve doğru davran.’” RAŞİ, gerçek merhametin, kişinin karşılığında bir ödeme beklemediği

Telif Hakkı © 1996 - 2015 Bnei Baruh. Tüm hakları saklıdır.
Bu sitede sunulan tüm materyal, Bnei Baruh Kabala Eğitim ve Araştırma Enstitüsü tarafından dünyanın ıslahı ve hayatın iyileştirilmesi amacı ile sunulmaktadır.
Bu nedenle, içeriği değiştirilmediği ve kaynağına gönderme yapıldığı takdirde, tüm materyalin kullanımına ve dağıtımına izin verilmiştir.
21 - 0,077